English

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

مدیران برای جذب اعتبارات نگاه‌شان به مرکز باشد نه استان

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه‌های دولتی برای جذب اعتبارات نگاه‌شان به مرکز باشد نه به استان.

مدیران برای جذب اعتبارات نگاه‌شان به مرکز باشد نه استان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی محمداحمدی در دیدار مدیران حوزه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار مکرد: جهاد کشاورزی و زیربخش های آن مجموعه تاثیرگذار استان با برنامه ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت‌ها و توجه به زیرساخت‌ها با مدیریت اصولی و تخصص همه توان خود را در ایجاد ارزش افزوده بکار گیرد.

وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد با آب فراوان، خاک غنی، منابع طبیعی این ثروت و سرمایه تجدید ناپذیر و بکر که عوامل و وجه ممیزی تأثیر گذار در رشد اقتصادی است باید به نحو مطلوب‌تری مدیریت و بهره برداری شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منابع طبیعی این ثروت، سرمایه بزرگ و مزیت مطلق و تجدید ناپذیر این استان که به دلایل ریزگردها، مهاجرت‌های بی رویه، عدم صیانت و حفاظت و بهره برداری اصولی و یا بعضاً مدیریت ناصحیح، نامسئولیتی، بی مهری و ناآگاهی از آن به سمت تخریب و نابودی کشیده می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت حساب شده وارد چرخه اقتصادی استان گردد.

احمدی به منابع حیاتی آب و ساختارهای آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده شده یا بهره برداری اصولی از این منابع استراتژیک به خوبی انجام نشده و مسئله آب و سازه‌های مخزنی و بهره گیری از روان آب‌ها قطعاً برنامه نوین استان خواهد بود.

استاندار با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که در حوزه جهاد کشاورزی انجام شده، تاکید کرد: برنامه ریزی نو در خصوص تولیدات باغی و زراعی، گیاهان داروئی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت بخشی به آن‌ها با خلق ارزش افزوده به عمل آید.

احمدی با بیان اینکه، در توسعه بخش کشاورزی ریل گذاری و برنامه ریزی جدید و نو برای افق 5 ساله آغاز شود، تاکید کرد: باز کردن مسیر سرمایه گذار و تسهیل امور در بخش‌های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات اورگانیک، تسریع در پیشرفت طرح‌های تولیدی و اشتغالزائی، فراآوری و نگهداری تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نکات لحاظ شده در برنامه باشد.

وی به فرهنگ سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: مسئولین، روحانیون، نمایندگان ولی فقیه در بخش‌ها و دستگاه‌های اجرائی در این ربطه همکاری و تاکیدات لازم را داشته باشند.

استاندار به پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی هر منطقه در استان نسبت به رونق آن برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

استاندار، اشتغال را مهمترن رکن کاری همه دستگاه‌های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانست و تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه‌های خود را بازآرائی کنند.

احمدی تاکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها، برنامه پنج ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد اجرا شود.

وی به شناسائی ردیف‌های اعتباری ملی و دریافت سهم از این اعتبارات با چانه زنی، تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بودجه ریزی شیوه سنتی دارد با پیگیری در مرکز کشور برای تأمین منابع مالی بیشتر نگاه‌ها به سمت وزارتخانه‌ها باشد تا منابع اعتباری و مالی در استان.

استاندار یادآور شد: با مدیری که با تمام توان و صادقانه تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد و با مرام انصافی و اعتدالی به دنبال پیشرفت و توسعه استان و خدمت صادقانه به مردم است، نهایت همکاری را خواهم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه