English

برای تحقق فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰؛

سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه قطار شهری کرمانشاه، گفت: اعتباری که برای اجرای پروژه در سال 96 اختصاص یافته 550 میلیارد ریال است که تنها 23 درصد آن محقق شده است.

سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سعید سلیم ساسانی افزود: به طور میانگین پروژه قطار شهری کرمانشاه سالانه 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای جبران کسری درصدد هستیم تا از طریق فاینانس و فروش اوراق باقیمانده اعتبار مورد نیاز را جذب کنیم.

سلیم ساسانی ادامه داد: مرحله اول پروژه از میدان معلم در ابتدای طاق بستان تا میدان آزادی و مرحله دوم نیز از میدان آزادی تا میدان فردوسی خواهد بود.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز مرحله ول تا سال 1400 و مرحله دوم نیز تا اواسط سال 1402 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث پروژه قطار شهری کرمانشاه رسما از سال 1390 آغاز شد و در این سال 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

سلیم ساسانی ادامه داد: در سال گذشته نیز 234 میلیارد ریال به پروژه قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافت که به جز سال 92 بیشترین میزان تخصیص اعتباری بوده است.

وی همچنین کل اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه قطار شهری در 2 فاز را 15 هزار و 840 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قرار است این اعتبار از محل اعتبارات دولتی، سهم شهرداری از واگذاری اراضی، فروش اوراق مشارکت و فاینانس تامین شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه، میانگین پیشرفت کل پروژه را حدود 10 درصد عنوان کرد و افزود: مرحله اول این پروژه حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سلیم ساسانی همچنین میانگین پیشرفت ساخت سازه مسیر روگذر (عرشه) را نیز حدود 95 درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای مسیر میدان طاق بستان تا انتهای آن میدان فردوسی 13 ایستگاه پیش‌بینی‌شده و انتظار می رود پس از بهره برداری 14 هزار نفر در ساعت به وسیله قطار شهری جا به جا شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه