English

معاون سیاسی استانداری هرمزگان:

سه تشکل مردم نهاد در هرمزگان مجوز فعالیت گرفتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با تشکیل هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان، مجوز فعالیت سه سازمان مردم نهاد در زمینه‌های بهسازی محلات حاشیه‌نشین، بیماری دیابت و مسائل فرهنگی مذهبی صادر شد.

سه تشکل مردم نهاد در هرمزگان مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان هرمزگان، اظهار داشت: گسترش فعالیت تشکل‌های مدنی و مردمی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای ارتقا حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه بیش از 200 سازمان مردم نهاد در استان هرمزگان مجوز فعالیت دارند، اضافه کرد: ارتقا کیفی فعالیت‌های این سازمان های مردم نهاد و گسترش فعالیت این‌گونه سازمان ها در زمینه‌های مختلف حقوق شهروندی از برنامه‌های استانداری هرمزگان است.

وی گفت: متاسفانه در بحث سازمان‌های مردم نهاد تک بعدی عمل شده و بیشتر تمرکز بر موسسات خیریه و کمک دهنده به افراد بی‌بضاعت برجسته‌سازی شده است در حالی‌که ابعاد فعالیت این سازمان‌ها می تواند در زمینه‌های مختلفی فرهنگی و اجتماعی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: البته باید این مراقبت صورت گیرد که افراد متقاضی تاسیس سازمان‌های مردم نهاد با اهداف غیرانتفاعی و عام‌المنفعه پا به این عرضه بگذارند و تقدس این سازمان‌ها به عنوان نهادهای مردمی عمومی حفظ شود.

اکرمی خاطر نشان کرد: در این جلسه از هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان هرمزگان، سه سازمان مردم نهاد شامل یک انجمن در زمینه پیشگیری و آگاهی بخشی از ابتلا به بیماری دیابت، یک موسسه فرهنگی با هدف تقویت اعتقادات مذهبی جوانان و یک جمعیت داوطلب در زمینه بهسازی محلات حاشیه‌نشین توانستند نظر اعضای هیئت نظارت را برای صدور مجوز کسب کنند.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد جدیدی که در این جلسه موفق به دریافت مجوز شدند دارای هیئت موسس متخصص و سوابق و تجربیات کاری و عملی مشخص به همراه مستندات بودند که از عام المنفعه بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه مسائل اجتماعی، همت اجتماعی و مردمی را می طلبد تاکید کرد: از تمامی افراد توانمند و نیکوکار در استان دعوت می‌کنیم در راستای مشارکت بیشتر مردم در راستای حل مسائل اجتماعی و افزایش فعالیت‌های مدنی و شهروندی پیشگام شوند و قطعا استانداری هرمزگان از این‌گونه افراد در راستای رسیدن به جامعه‌ای بهتر حمایت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه