English

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) خبر داد:

۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای احیای میدان امام علی (ع) اختصاص یافت

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) گفت: در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح احیای میدان امام علی (ع) در نظرگرفته شد.

۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای احیای میدان امام علی (ع) اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مهدی رضایی اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح احیای میدان امام علی (ع) در نظرگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه احیا میدان امام علی (ع) در ۳ فاز طراحی شده است، افزود: عملیات اجرایی فاز اول این ابر پروژه شامل احداث زیرگذرهای میدان تکمیل شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه در فاز دوم علاوه بر احداث میدان اصلی، پروژه های تجاری اطراف میدان نیز احداث شد، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم میدان امام علی (ع) در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

رضایی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی (ع) از سال ۹۴ در دستور کار  است، ادامه داد: فاز سوم دارای ۱۲ پروژه است که ۱۱ پروژه آن از سوی شهرداری و یک پروژه دیگر آن نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این ابر پروژه ۲۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و ۴۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه می شود.

مدیر پروژه احیای میدان امام علی (ع) با بیان اینکه فاز سوم نیز شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی میدان امام علی (ع) است، افزود: بدنه سازی ضلع شرقی میدان جلوخان در سال گذشته تکمیل شده و اکنون نیز آزادسازی ضلع غربی این پروژه در دست اجراست و تا پایان مهرماه تکمیل می شود.

رضایی اضافه کرد: عملیات اجرایی و آزادسازی ضلع جنوبی پروژه میدان امام علی (ع) نیز در دست اجراست و تاکنون ۹۰ پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ضلع شمالی میدان جلوخان در ۳ فاز تعریف شده است، عنوان کرد: فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان پروژه ۱۳ Aدر سال ۹۵ به پایان رسید و هم اکنون آزادسازی پروژه ۱۲A ضلع میانی شمالی پروژه در دست اجراست. 

مدیر پروژه احیای میدان امام علی(ع) با تاکید بر اینکه پروژه A۱۱ در ضلع شمال شرقی میدان جلوخان و الحاقیه  A۱۱ نیز در دست انجام است، اظهار کرد: عملیا ت اجرایی پروژه ۱۱Aتاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و با اعتبار ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا پایان ماه جاری به پایان می رسد، همچنین عملیات اجرایی الحاقیه ۱۱A با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه موزه میدان امام علی (ع) از دیگر پروژه های فاز سوم این ابر پروژه است، گفت: عملیات سفت کاری موزه میدان امام علی (ع) در سال گذشته تکمیل شده و در ابتدای سالجاری نیز عملیات نازک کاری آن در ۲ قسمت مرمت و نوسازی آغاز شد که اکنون نیز ۴۲ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگ های میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی پروژه پارکینگ  – تجاری کمرزرین  از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت داشته است.

رضایی با اشاره به اینکه آزادسازی پارکینگ ولیعصر در سال گذشته به پایان رسیده است، ادامه داد: اکنون نیز پروژه احداث پارکینگ ولیعصر در دست طراحی است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ورودی های میدان امام علی (ع) در خیابان هاتف و عبد الرزاق تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: اصلاح درزهای میدان امام علی (ع) نیز تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

پروژه میدان امام علی (ع) با هدف احیا بافت تاریخی شهر در ۳ فاز طراحی شده که در سال های گذشته فاز یک و ۲ آن تکمیل و اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این ابرپروژه در دست اجراست.

این طرح یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه