English

فرماندار آستارا:

دانشجویان به تحقیق در حوزه پدافند غیرعامل سوق داده شوند

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت سوق الجیشی این شهرستان مرزی و بندری، بر ضرورت جدی گرفته شدن پدافند غیرعامل توسط مسئولان و نیز سوق یافتن دانشجویان به تحقیق در این حوزه تاکید کرد.

دانشجویان به تحقیق در حوزه پدافند غیرعامل سوق داده شوند

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، یونس رنجکش در چهارمین جلسه شورای پدافند غیر عامل آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: از طرح موضوع پدافند غیر عامل در کشور بیش از یک دهه می گذرد ولی دستگاه های اجرایی به وظایف خود در این حوزه حساس، عمل نکرده اند.

وی برگزاری دوره آموزشی تبیین مفاهیم پدافند غیر عامل را بین مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان ضروری خواند و اضافه کرد: آگاه سازی مردم از ظرفیت زیر ساخت های آب، گاز، برق و راه از طریق مصاحبه مسئولان با رسانه های گروهی، گام نخست در تشریح پدافند غیر عامل است.

وی آمادگی در حوزه های دفاعی را یک ضرورت برای کشور عنوان کرد و افزود: همه ما باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار آستارا افزود: روزی که صدام به کشورمان حمله کرد هرگز از پیش نگفت که چنین قصدی دارد، بنابراین ما باید آماده باشیم، بخصوص کشوری که دارای منابع است باید آمادگی های لازم را داشته باشد تا چشم طمع بیگانگان بدان خیره نشود.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی هم خوب نشان دادیم که می توانیم دفاع کنیم در حفظ یکپارچگی کیان مان متحدیم برای نسل ما هم بهترین الگو همین دوران دفاع مقدس است. امروز هم برای اینکه آسیب پذیر نشویم باید حوزه دفاعی را تقویت کنیم، یک بخشش نظامی است که به خوبی به آن پرداخته می شود یک بخش هم مدیران اجرایی هستند که باید از فرهنگ مان دفاع کنیم، این مهم در حوزه پدافند غیر عامل است.

وی همچنین به برنامه ریزی هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: کارگاه پدافند زیست محیطی، کارگاه آموزشی تهدیدات فضای سایبری، رزمایش تخلیه و اسکان اضطراری، مانور استفاده از سوخت دوم و سوم در نانوایی ها، برپایی نمایشگاه عکس و سخنرانی در بین دانش آموزان با موضوع پدافند غیر عامل از برنامه های هفته پدافند غیرعامل در آستارا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه