English

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

اقامه نماز ظهر عاشورا شعور و غیرت دینی است/ برگزاری نماز در تمامی شهرهای هرمزگان

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، از برگزاری نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: امام حسین(ع) با برپای نماز ظهر عاشورا شعور و غیرت دینی را به جامعه اسلامی القاء کرد.

اقامه نماز ظهر عاشورا شعور و غیرت دینی است/ برگزاری نماز در تمامی شهرهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری از اقامه نماز ظهر عاشورا در بندرعباس به امامت آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و تمامی شهرهای استان خبر داد و تاکید کرد: در ایام محرم مداحان و مسوولان دستجات و هئیت ها باید سعی خود را در برگزاری نماز اول داشته باشند و کسی حق ندارد وقت نماز مردم را بگیرد، چرا که عزاداری روز عاشورا از طواف کعبه واجبتر نیست.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در اسلام و تاکید قرآن بر اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا شعور است، و عزاداری برای سیدالشهداء شعار که این شعار و ابراز احساسات باید به شعور تبدیل شود.

حجت الاسلام فروزان نژاد، با بیان اینکه اجلاس نماز امسال در بندرعباس برگزار خواهد شد، گفت: هئیت ها و دستجات عزادرای با شنیدن صدای اذان بلندگوهای خود را خاموش کرده و در برگزاری هر چه با شکوه تر نماز ظهر عاشورا اهتمام ورزند تا مقدمه ای باشد جهت معرفی چهره های ارزشمند استان هرمزگان در اجلاس عظیم نماز.

وی با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در میدان جنگ و خشونت، گفت: این رفتار امام حسین(ع) غیرت دینی را در دل مسلمانان زنده کرد و درس آزادی و آزادی خواهی را به جهان اسلام صادر کرد و امام با برپایی نماز در اوج جنگ وجدان های خفته را بیدار و وجدان های بیدار با فلسفه عاشورا آشناتر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با تاکید بر برپایی نماز ظهر عاشورا در تمامی شهر های استان، تصریح کرد: باید این فریضه الهی همانگونه که با اخلاص در صحنه کربلا برگزار شد در خیابان های ما هم به همان شکل برگزار شود، تا به دیکته نویسنان اسرائیل و عربستان(داعش) نشان دهیم دین اسلام نفوذ ناپذیر است و دست درازی های داعش را با عزت و اخلاص خود قطع کنیم.

یکی از خصوصیات و برکات ماه محرم ترویج فرایض دینی است، احیای فرهنگ نماز در واقع از مصادیق عالی امر به معروف است که هرساله  با اقامه نماز ظهر عاشورا شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام فروزان نژاد، افزود: ما در عزاداری ایام عاشورا اشک و لباس سیاه  پیدا کردیم، اما امام حسین(ع) با قیام خود خواست دین از دست رفته را احیاء کند و مسیری که بعد از پیامبر منحرف شده بود را اصلاح کند. بنابراین روز عاشورا  روز تکمیل دین پیامبر و احیای معارف علوی است.

وی گفت: با گذر زمان و پیشرفت علم و جامعه دینی، فلسفه حرکت سیدالشهداء ظهور بیشتری پیدا می کند و هر روز با ابعاد و پیام های جدید حماسه کربلا آشنا می شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی