English

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان:

امسال تمامی شهرها دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل می شوند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: تمامی شهرهای استان هرمزگان تا پایان سال 96 دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد.

امسال تمامی شهرها دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل می شوند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، آرش رضایی گفت: هرمزگان دارای جمعیت شهری 927 هزار نفر است که این جمعیت در 38 شهر ساکن هستند.

وی افزود: بیشترین تراکم جمعیت شهری در ناحیه مرکزی و متمایل به شرق استان است که 70 درصد جمعیت شهری استان در این ناحیه مستقر هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه در طول سال نظارت و ارزیابی دقیقی از شهرداری‌های استان به عمل می آوریم، افزود: اعتبارات شهرداری‌ها از دو محل استانی و ملی تامین می شود و در مجموع از سال 92 تا پایان سال 95 بالغ بر 727 میلیارد تومان اعتبار بوده به شهرداری‌های استان هرمزگان تعلق گرفته که 77 درصد از محل استانی و 23 درصد از محل منابع ملی تامین شده است.

رضایی به میزان درآمد شهرداری‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: درآمد داخلی شهرداری‌های هرمزگان از سال 92 تا 95 بالغ بر 937 میلیارد تومان بوده است و بیشترین محلی که از آن شهرداری‌ها درآمد کسب کرده اند عوارض ساختمان با 472 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: سرانه فضای سبز در شهرهای استان هرمزگان هشت متر مربع است و در این خصوص سرانه کشوری 12 متر مربع و استاندارد جهانی 15 متر مربع است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان همچنین اظهار داشت: تمامی شهرهای استان هرمزگان تا پایان سال 96 دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد.

وی به انتخاب شهرداران در دوره پنجم شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: از مجموع 38 شهرداری استان هرمزگان، تاکنون 22 شهردار انتخاب شده که 19 نفر شهردار پیشین همان شهرها هستند و برای 11 شهر سرپرست تعیین شده و وضعیت پنج شهر نیز به‌زودی مشخص می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه