English

امام جمعه یاسوج:

مردم باید با تمام ابزارهای مالی بانکداری اسلامی آشنا شوند

امام جمعه یاسوج گفت: باید مردم با تمام ابزارها مالی و ابعاد مختلف بانکداری اسلامی آشنا شوند.

مردم باید با تمام ابزارهای مالی بانکداری اسلامی آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، صبح امروز محمدعلی نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهر یاسوج دیدار کرد.

بنا بر این گزارش، نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه بانکداری اسلامی بر مبنای مسائل دینی پایه‌گذاری می‌شود، اظهار کرد: بانکداری اسلامی اولین راهبرد بانک مهر اقتصاد است و بدون شک در بانک مهر اقتصاد به دنبال این هستیم که به هدف‌مان که همانا تحقق بانکداری اسلامی است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: اساس بانکداری اسلامی فعالیت‌هایی است که مبتنی بر فعالیت، کار حقیقی، تولید کننده و در عین حال سودآور انجام بگیرد و حذف بهره و ربا از معاملات، قراردادها و تسهیلات بانکی، آن از دیگر موارد بانکداری اسلامی است.

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه تلاش شده است که با آموزش همه کارکنان و مدیران بانک مهر اقتصاد با ابعاد مختلف بانکداری اسلامی آشنا شوند، اظهار کرد: 430 هزار ساعت نفر به کارکنان و مدیران این بانک در راستای آشنایی با بانکداری اسلامی آموزش داده شده است.

وی گفت: هر ایرانی در طول روز 10 تراکنش بانکی انجام می‌دهد که اگر این تراکنش‌ها بر اساس اصول شرعی دین مبین اسلام نباشد، یعنی هر روز 10 کار غیرشرعی انجام می‌گیرد که ما در بانک مهر اقتصاد با تشکیل کمیته‌ای در مرکز که متشکل از کارشناسان خبره و فقهای اسلام است تمام قراردادها، عقود و تسهیلات این بانک را بر مبنای احکام دینی و شرعی پایه‌گذاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج در این دیدار با بیان اینکه احکام دین اسلام، آسان است، اظهار کرد: دین اسلام، دین سخت‌گیری نیست و باید در کنار توحید بر اجرای احکام الهی استقامت کرد.

وی تاکید کرد: یکتاپرستی و استقامت بر اجرای احکام دینی و شرع دو کلید واژه‌ای است که در کنار هم قرار می‌گیرند.

امام جمعه یاسوج در ادامه با قدردانی از تلاش بانک مهر اقتصاد در راستای ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی و تحقق این نظام بانکی در سطح جامعه، گفت: باید موضوعات مختلف بانکداری اسلامی به مردم تفهیم شود، یعنی اینکه مردم بدانند در بانک برای انجام چه کاری آمده است و به او توضیح دهند تا کاملاً در جریان معامله قرار بگیرد.

حسینی تاکید کرد: نگاه مردم به بانکداری اسلامی باید توسعه یابد و به آن‌ها تفهیم شود تا روش‌ها و ابزارهای متنوع مالی در بانکداری اسلامی را بشناسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه