English

معاون آموزش و پرورش استان قم:

۶۰۰ امام جماعت در مدارس استان قم ساماندهی شدند

معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: ۶۰۰ امام جماعت در مدارس استان قم ساماندهی شدند.

۶۰۰ امام جماعت در مدارس استان قم ساماندهی شدند
به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون پرورشی آموزش وپرورش استان قم  با اشاره به ساماندهی مربیان پرورشی در مدارس استان و طرح سرباز طلبه اظهار داشت: با توجه به ماده 28 در مورد جذب نیرو و دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و نقل و انتقالاتی که از استان‌های دیگر صورت گرفته امیدواریم در رابطه با تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید با مشکلی مواجه نشویم. هر چند سعی و نظر ما بر این است که هر مدرسه یک مربی یا یک معاون پرورشی در اختیار داشته باشد البته با شرط و در نظر داشتن تعداد دانش آموزان محصل در مدرسه که حداقل 150 نفر باشند.

وی گفت، در واقع با آغاز سال تحصیلی جدید و در رابطه با پروژه مهر و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس، گروه‌های مربیان پرورشی، مشاوران، مربیان کانون‌های فرهنگی و تربیتی مدارس و همچنین مربیان دارالقرآن را با توجه به مواردی که ذکر شد ساماندهی کرده‌ایم.

 ناصر حمزه‌ای با اشاره به تأمین مربیان در مناطق روستایی تصریح کرد: در مدارس روستایی که کمتر از 150 دانش‌آموز دارند نیز مربی پرورشی تعلق خواهد گرفت و با توجه به این مطلب که آموزش و پرورش سرباز طلبه در اختیار گرفته است بر آن هستیم که 30 نفر از طلاب به‌عنوان سرباز طلبه در مدارس مناطق روستایی حضور پیدا کنند که با توجه به این طرح هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دارای مربی پرورشی می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که هر ساله همه مدارس از ائمه جماعت برخوردار نیستند عنوان کرد: در استان قم با عنوان تنها استانی که تمامی ائمه جماعت آن روحانی هستند، نزدیک به 600 امام جماعت را ساماندهی کرده‌ایم که  در این شرایط مدارس در دو نوبت صبح و ظهر دارای امام جماعت شده و همان روحانی در دو نوبت نماز جماعت را برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مقارن شدن دهه اول مهرماه با دهه اول محرم خاطرنشان کرد: به لحاظ  این تقارن و امکان عدم حضور روحانیون به‌عنوان امام جماعت در این دهه در مدارس، آموزش و پرورش در این راستا با حوزه علمیه و دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات گفت‌وگوهایی مبنی بر حضور مبلغان در مدارس انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی