English

خیمه سوزی در کرمانشاه ممنوع شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروهای پلیس، تمامی تکایا، مساجد و محل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را تحت پوشش قرار داده است.

خیمه سوزی در کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: احیا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربیت‌کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در مجالس اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، باید رفتارشان منطبق با این بزرگان باشد، افزود: تمام اعضای برگزاری مجالس امام حسین (ع) اعم از هیئت امناء، مداحان، مبلغان و عزاداران باید رفتار حسینی در آن‌ها جلوه کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان وظیفه سنگین مبلغان و مداحان در انتقال درست مکتب عاشورا و پیشگیری از ورود بدعت‌های نادرست را حائز اهمیت دانست و گفت: مجالس امام حسین (ع) باید به مجلس جهل زدایی، معرفت افزایی، خرافه زدایی و معرفی مکتب حق اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن تبدیل شود.

وی بابیان اینکه بازدیدهای لازم از آرایشگاه‌های زنانه و مردانه سطح استان انجام‌شده است، گفت: خوشبختانه برخی آرایش‌های مخصوص در ماه محرم کمتر در استان کرمانشاه به چشم می‌خورد و امیدواریم جوانان و نوجوانان عزادار، امسال نیز با پوشش مناسب، شأن و منزلت مراسمات را حفظ کنند.

این مقام انتظامی ضمن تأکید بر همراهی و همکاری مردم با عوامل انتظامی، به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد که در راستای نظم دهی به مراسم، ساعات آغازین و پایانی برنامه‌ها را که در شورای ستاد شئون فرهنگی به تصویب رسیده، رعایت کنند.

آمویی در پایان گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته، "خیمه سوزی" ممنوعیت دارد، لذا از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود از اجرای این برنامه خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه