English

استاندار هرمزگان:

معضلات اجتماعی تنها با مشارکت مردمی قابل رفع است

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های هرمزگان باید نسبت به معضلات اجتماعی حساسیت بیشتری داشته باشند و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی تنها با مشارکت و کمک مردم قابل رفع است.

 معضلات اجتماعی تنها با مشارکت مردمی قابل رفع است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست بررسی مسائل و معضلات و آسیب‌های اجتماعی استان هرمزگان که با حضور مدیران‌کل فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به افزایش متکدیان در نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوایی در هرمزگان، باید اقدامات لازم به منظور جمع آوری متکدیان در راستای کاهش این معضل صورت گیرد و تمامی دستگاه‌های مربوطه با محوریت فرمانداری‌ها در این خصوص اقدام قاطع و جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب استان هرمزگان در نیمه دوم سال بخشی از متکدیان استان‌های سردسیر به این استان مهاجرت می‌کنند که باید از ورود این گونه افراد به استان جلوگیری کرد تا نگرانی مردم استان در این خصوص کمتر شود.

مقابله با پدیده کارتن خوابی و معتادان پرخطر

استاندار هرمزگان به وجود معتادان پرخطر و کارتون‌خواب در این استان اشاره کرد و بیان داشت: وجود معتادین کارتون‌خواب در مناظر شهری در جامعه باعث ایجاد نگرانی می‌شود و باید با پدیده کارتون‌خوابی و معتادان پرخطر در هرمزگان مقابله کرد.

همتی با بیان اینکه نباید از کنار معضلی همچون پدیده خانمان‌سوز اعتیاد به راحتی گذشت، افزود: باید در کنار اقدامات قاطعانه، اقدامات پیشگیرانه نیز انجام گیرد و افراد کارتون‌خواب از سطح شهرها جمع آوری و به منظور بهبودی وضعیت آنها در محل های ساماندهی این گونه افراد نگه‌داری شوند و افرادی که زمینه گرایش به مصرف مواد مخدر را دارند با همکاری خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی از آلوده شدن آنها جلوگیری کرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای هرمزگان باید نسبت به معضلات اجتماعی حساسیت بیشتری داشته باشند و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در برنامه های اصلی خود قرار داده و پیگیر باشند و با استفاده از بازوی صدا و سیما و رسانه‌ها با مردم ارتباط داشته و مردم را برای یاری‌رسانی در حل معضلات اجتماعی ترغیب کنند زیرا این چنین مشکلاتی تنها با کمک و مشارکت مردمی قابل رفع است.

ایجاد اشتغال خرد و پایدار

وی بر ایجاد اشتغال و افزایش اشتغالزایی در استان تاکید کرد و گفت: باید در بحث اشتغالزایی از تمامی بازوها و توان استان استفاده کرد و کمیته امداد امام خمینی می تواند در ایجاد اشتغال خرد و پایدار برای افراد جویای کار با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و اعطای تسهیلات نقش موثری ایفا کند.

همتی افزایش سطح کیفی آموزشی استان را خواستار شد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استان باید در ارتقاء شاخص های آموزشی همت کند و در جلسه شورای آموزش و پرورش که در آینده نزدیک برگزار می شود مسائل و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه