English

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بیان کرد:

تصویب طرح پیوستن رشت به جمع شهرهای تالابی

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: طرح پیوستن رشت به شهرهای تالابی در کمیسیون تخصصی بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی و تصویب شد.

تصویب طرح پیوستن رشت به جمع شهرهای تالابی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فاطمه شیرزاد با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مباحث زیست محیطی در استان گیلان نیازمند توجه و اعتبارات ملی است و تا زمانی که این موضوع مورد توجه مدیران کشوری قرار نگیرد مشکلات برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحثهای زیست محیطی در گیلان در دهه های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفت تصریح کرد: در شورای چهارم اقدامات خوبی در خصوص رودخانه های رشت انجام شد که از آن جمله می توان به آزاد سازی حاشیه رودخانه ها، بررسی ایجاد تصفیه خانه بیمارستانی و... اشاره کرد.

وی با اذعان به اینکه تالاب عینک رشت جزو بزرگترین تالابهای کشور است گفت: گونه های مختلف جانوری و گیاهی در تالاب عینک رشت حیات دارند و باید با انجام اقدامات اساسی از نابودی تالاب جلوگیری کنیم.

وی وضعیت تالاب عینک رشت را بحرانی دانست و بیان کرد: به علت وجود برخی از تهدیدات زیست محیطی از جمله گیاه مهاجم سنبل آبی گونه های جانوری و گیاهی تالاب مورد تهدید واقع شده است و با اقدامات خوبی که از سوی انجمن های مردم نهاد و برخی از دستگاههای مربوطه انجام شد خوشبختانه تالاب عینک‌ رشت از وجود گیاه مهاجم سنبل آبی رهایی یافت.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: زباله های سراوان، آلودگی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و وضعیت بحرانی تالاب عینک رشت زنگ خطر های زیست محیطی برای شهر هستند که از مدتها قبل به صدا درآمده اند.

شیرزاد با بیان اینکه نگاه ملی باید به مباحث زیست محیطی رشت و گیلان معطوف شود گفت: مردم گیلان جزو سه استان برتر کشور بودند ‌که بیشترین رای را به رئیس جمهور منتخب دادند و حال انتظار داریم دولت فعلی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم گیلان دقت و توجه بیشتری داشته باشد.

وی طرح پیوستن رشت به جمع تالاب شهرها را بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه مردم گیلان مورد بی مهری مسئولان در زمینه های مختلف قرار گرفته اند و معتقدم به منظور کنترل و رفع برخی از مشکلات زیست محیطی نیازمند قانونمند کردن مباحث هستیم و یکی از این موضوعاتی که باید در خصوص آن از طریق قانون اقدام شود پرتاب زباله به داخل رودخانه ها و تالاب رشت توسط برخی از گردشگران و... می باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت افزود: در شش ماهه نخست سال به علت ورود گردشگران به شهر شاهد تولید و انباشت زباله بیشتری در رشت هستیم و این موضوع نگران کننده است.

شیرزاد با بیان اینکه برای تکمیل فرم های مخصوص پیوستن رشت به جمع شهرهای تالابی فرصت چندانی نداریم تصریح کرد: این طرح پس از تکمیل و ارائه به سازمان محیط زیست به وزارت کشور ارسال و در نهایت در سال آینده و در نخستین اجلاس شهرهای تالابی در دبی مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه فرصتهای سرمایه گذاری تالاب عینک رشت موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: ما قصد داریم از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و شهرداری رشت ملزم است در اسرع وقت این موضوع را بررسی و جهت ادامه روند طرح مذکور را به سازمان محیط زیست و سپس وزارت کشور ارسال کند.

طرح پیوستن رشت به شهرهای تالابی بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی بهداشت و محیط زیست شورای رشت مورد تصویب قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی