English

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

۶۰ درصد املاک واقع در بافت فرسوده فاقد سند هستند

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: بیش از ۶۰ درصد املاک واقع شده در بافت های فرسوده فاقد سند مالکیت هستند و نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

۶۰ درصد املاک واقع در بافت فرسوده فاقد سند هستند

به گزارش خبر گزاری موج از اصفهان، حسین جعفری در گفت و گویی با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد املاک واقع شده در بافت فرسوده فاقد سند مالکیت هستند، اظهار کرد: املاک برای اینکه بتوانند از تسهیلات نوسازی استفاده کنند به سند مالکیت نیاز داشته و نبود این سند مانع ارائه تسهیلات به این بخش از شهر شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود بالغ بر 230 لکه بافت فرسوده در منطقه 15، عنوان کرد: در حال حاضر مناطق 1، 3، 4 و 5 بیشترین آمار بافت فرسوده را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای بخش زیادی بافت فرسوده یا بافت ناکارآمد شهری است، گفت: در شهر اصفهان حدود 2 هزار و 300 هکتار بافت ناکارآمد مصوب وجود داردکه با توجه به شاخص های ۳ گانه، به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده است.

جعفری وجود بافت فرسوده در کلان شهرها را یکی از موانع توسعه شهری دانست و خاطرنشان کرد: اکثر یافت های فرسوده کلان شهرها در قلب و مرکز شهر واقع شده و باید برای آن ها چاره ای اندیشیده شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بافت های فرسوده به عنوان بخشی از بدنه شهرها دچار عارضه های زیادی شده اند، تاکید کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه : مقرر شده تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد و برای تامین زیرساخت ها در بافت های ناکارآمد نیز اعتباراتی در طول برنامه ششم پیش بینی شود.

وی تاکید کرد: احیای بافت های فرسوده اقدامی بین بخشی است و ۳۵ دستگاه مسئولیت دارند که هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه