English

در نشست مدیران صنعت آب هرمزگان با استاندار مطرح شد؛

جهت تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی هرمزگان ۵۰۵ میلیارد اعتبار نیاز است

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان، گفت: 30 مجتمع بزرگ ابرسانی در قالب 600 روستا در سطح هرمزگان درحال اجرا است. در راستای تکمیل آن 505 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جهت تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی هرمزگان 505 میلیارد اعتبار نیاز است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان، در نخستین روزهای حضور استاندار جدید هرمزگان نشستی با حضور مدیران صنعت آب استان پیرامون مسائل و مشکلات این حوزه در استانداری هرمزگان تشکیل شد

عبدالحمید حمزه پور در این جلسه ضمن تشریح شرایط آبی و آبرسانی روستایی در هرمزگان بیان کرد: با توجه به پتانسل قرار گرفتن تعداد زیادی از روستاها در نوار ساحلی دریای خلیج فارس و عمان و سوی دیگر فقر منابع آب شیرین سطحی و زیر زمینی در این مناطق راهبردی و استراتژی اصلی این شرکت تامین آب این روستاها از طریق شیرین سازی آب دریا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به شیوه خرید تضمینی است.

18 سایت آبشیرینکن فعال در بخش روستایی هرمزگان

وی در ادامه با توضیح تعداد 18 سایت ابشیرینکن فعال در بخش روستایی استان  گفت: تا کنون بیش از 18 سایت آب شیرینکن با ظرفیت تولید 11 میلیون متر مکعب آب در سال در حال بهره برداری است که از این طریق مشکل کمبود آب بیش از 200 روستای استان مرتفع شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین 12 سایت آبشیرینکن با ظرفیتی بالغ بر 6 میلیون مترمکعب تولید آب در سال جهت رفع مشکل 150 روستا در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح کرد: 30 مجتمع بزرگ ابرسانی در قالب 600 روستا در سطح روستاهای استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ردیف های ملی در حال اجرا است.

حمزه پور اظهار کرد: تاکنون در راستای اجرای این مجتمع ها بالغ بر 175  میلیارد تومان هزینه شده که جهت تکمیل آن 505 میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهتمام جدی دولت تدبیر و امید در امر تامین آب روستایی طی سالیان اخیر و با رشد و اختصاص اعتبارات مناسب اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

  وی ادامه داد: از این اقدامات میتوان به کاهش آبرسانی سیار از 400 روستا به 100 روستا، اجرای مجتمع های بزرگ روستایی، ارتقا ظرفیت مشارکت بخش خصوصی از جمله واگذاری کلیه عملیات اجرایی و مطالعات به این بخش اشاره کرد.

این مقام مسول در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص چالش های آبی پیشرو اشاره کرد و گفت: خشکسالی های مداوم همراه با افت شدید منابع آبی، کاهش شدید کمی و کیفی منابع زیر زمینی استان، فرسودگی و قدمت طولانی بسیاری از شبکه های آبرسانی روستایی، پراکندگی شدید روستاها و هزینه بالای آبرسانی به این روستاها، کمبود اعتبارات لازم جهت انجام پروژه های در دست اجرا از جمله چالش های پیشروی این شرکت است.

در ادامه این نشست فریدون همتی استاندار هرمزگان، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای همراهی با این شرکت در راستای ابرسانی به روستاهای استان به کار خواهم گرفت و امیدوارم بتوانیم بسیاری از مشکلات پیشرو را به کمک و همکاری از میان برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه