English

معاون ابتدایی وزیرآموزش و پرورش:

رفتار معلمان باور دانش آموزان را شکل می دهد

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 13.5 میلیون دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی در کشور در سال جاری در حال تحصیل هستند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آنها دانش آموز دوره ابتدایی هستند.

رفتار معلمان باور دانش آموزان را شکل می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رضوان حکیم زاده روز شنبه (یکم مهر ماه) در مراسم نمادین بازگشایی مدارس در کردستان، اظهار کرد: کردستان مهد دلیری، آزادگی و فرهنگ با مردمانی به استواری کوه‌های کردستان است که همواره افتخارآفرین ایران اسلامی بوده‌اند.

وی از تدارکات انجام شده برای بازگشایی مدارس کردستان تقدیر کرد و افزود: بر اساس بینش قرآنی، کار معلمی کار انبیاست و اساس کار معلم رحمت و بخشایش است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان باید بر اساس بینش قرآنی عفو و گذشت را فرا گرفته و در آموزش عادلانه به دانش آموزان و با گذشت خود در راستای آموزش آنها به بهترین نحو تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نام اسلام و پیامبر با خشونت تبلیغ می‌شود، گفت: در چنین شرایطی وظیفه ما دو چندان بوده و باید با رفتاری مبتنی بر رحمت و رافت این دیدگاه را از دید جهانیان بزداییم.

حکیم زاده به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس یادآور مهرورزی خالصانه شهیدانی است که در راه وطن عاشقانه فداکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان همیشه آماده دفاع از وطن خود هستند، عنوان کرد: بنا بر سنت پیامبر ایرانیان مردمانی صلح جو و آزاده هستند که پیام صلح و دوستی را برای جهانیان مخابره می‌کنند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر نقش معلم در تربیت دانش آموزان تاکید و بیان کرد: رفتار معلمان باورهای دانش آموزان را شکل می‌دهد بنابراین معلمان و جو مدرسه باید حامل پیام‌های خوبی برای دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که بدون تبعیض به همه دانش آموزان ایران از هر مذهب و زبانی، آموزش می‌دهیم و امیدواریم همواره این نگاه عاری از تبعیض در ایران حاکم باشد.

حکیم زاده اعلام کرد: 13.5 میلیون دانش آموز در کشور، در همه مقاطع در حال تحصیل هستند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آنها دانش آموز دوره ابتدایی هستند.

وی با اعلام اینکه یک میلیون و 414 نفر از این تعداد هم دانش آموزان پایه اول هستند، یادآور شد: امیدواریم که در افزایش پوشش تحصیلی پیش دبستانی هم همواره شاهد پیشرفت باشیم و سال گذشته کردستان اولین استان کشور در این زمینه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی