English

کاهش بارندگی به کمتر از نرمال در سال زراعی ۹۶-۹۵

مدیرکل هواشناسی استان گیلان نسبت به کاهش بارندگی به کمتر از نرمال در سال زراعی 96-95 و همچنین در ماه های مهر و آبان سال 96 به مسوولین جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان هشدار داد.

 کاهش بارندگی به کمتر از نرمال در سال زراعی 96-95

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، بهمن کمانگر گفت: در سال زراعی 96-95 بارندگی های مستمر در استان اتفاق نیفتاده ودر مواقعی بارشهای رگباری باعث افزایش در مقدار بارش ثبت شده آمار بارندگی استان گردیده است .

وی اظهار کرد:  با توجه به اینکه نواحی جلگه ای در گیلان از گستردگی کمی برخوردار هستند و این نزولات جوی به سرعت وارد دریای خزر می گردد سفره های زیزمینی از این بارشها بهره مند نخواهند گردید

کمانگر افزود: در صورتی که بارش ها به صورت مستمر ودر روزهای متمادی رخ می داد این قابلیت برای نواحی ارتفاعی وجود داشت که از این نزولات بهره مند شوند.

کمانگر بیان کرد: بر طبق آمارها این کاهش در میانگین بارندگی درمناطق شرقی حدود سیصد میلیمتر نسبت به سال گذشته و در مناطق غربی 400میلیمترمی باشد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: طی همین مدت میانگین بارندگی در مناطق غربی استان نسبت به بلند مدت حدود 300میلیمتر کاهش در بارندگی را نشان میدهد و با توجه به عدم بهرمندی مناطق غربی استان از سدهای موجود در استان واتکا سطح زیادی ازمزارع این نواحی به آبیاری سنتی این میزان کاهش در بارندگی بایستی مورد توجه دست اندرکاران مسؤلین جهاد کشاورزی وآب منطقه ای استان در مدیریت آب در سال زراعی 97-96قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی