English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مطرح کرد:

ضرورت تفکیک پسماند تر و خشک در هیئت های مذهبی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: موادغذایی که داخل ظروف یکبار مصرف باقی می ماند جزء پسماند تر و خود ظروف پلاستیکی نیز جزء پسماند خشک است و این پسماندها باید از یکدیگر تفکیک شوند.

ضرورت تفکیک پسماند تر و خشک در هیئت های مذهبی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امیر حسین کمیلی اظهار کرد: در ایام محرم توزیع غذا و پذیرایی در هیئت های مذهبی با ظروف یکبار مصرف انجام می یابد اما شهروندان باید بدانند که نوشیدنی ها و مواد غذایی داغ در ظروف یکبارمصرف پلاستیکی می تواند عامل تولید ترکیبات خطرناکی باشد که احتمال ابتلا به بیماری های صعب العلاج را در بین شهروندان افزایش دهد.

وی ادامه داد: شهروندان باید تا جایی که امکان دارد از ظروف یکبار مصرف کاغذی استفاده کنند تا ضرر کمتری به سلامتی خود و  محیط زیست وارد کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به اینکه تفکیک ظروف یکبارمصرف آسان نیست و اگر وارد خاک شود به محیط زیست آسیب وارد می شود، خاطرنشان کرد: موادغذایی که داخل ظروف یکبار مصرف باقی می ماند جزء پسماند تر و خود ظروف پلاستیکی نیز جزء پسماند خشک است بنابراین پسماندها باید از یکدیگر تفکیک و در ۲ کیسه جدا قرار داده شوند.

کمیلی با تاکید بر اینکه از سوی اداره خدمات شهری خودروهای بازیافت هرشب به هیئت ها مراجعه می کنند و پسماند ها را تحویل می گیرند، عنوان کرد: از طریق معاونت خدمات شهری نمادهایی با پیام های حفظ محیط زیست، تفکیک پسماند مخصوص این ایام در شهر نصب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: سلامتی شهروندان و محیط زیست همیشه مورد توجه همگان قرار گرفته است از همین رو سازمان برای افزایش اطلاع رسانی بین شهروندان طرح های گرافیکی را آماده و در فضای مجازی منتشر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه