English

معاون آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای ۸ پروژه آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی و کم‎آبی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۸ پروژه آبخیزداری در استان خبر داد.

اجرای 8 پروژه آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی و کم‎آبی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سعید جاویدبخت در جمع مدیران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه 8 پروژه آبخیزداری در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها هم‌اکنون در مراحل فرایند مناقصه قرار دارند و بعد از سیر مراحل قانونی مناقصه، در مناطقی چون جلیل سپیدار در شهرستان بویراحمد، سی‌سخت در شهرستان دنا، دریلاوآبگندی در شهرستان گچساران، نهضت آباد در شهرستان کهگیلویه، تی تل در شهرستان باشت، موگر در شهرستان لنده، سرفاریاب در شهرستان چرام و گچ بلند (پشت تاوه) در شهرستان بهمئی اجرا می‌شوند.

جاویدبخت محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی اعلام کرد.

وی بابیان اینکه این پروژه‌ها به‌صورت مکانیکی و در قالب سازه‌هایی چون سنگی ملاتی، سنگی گابیونی، خشکه‌چین و پخش سیلاب در استان اجرا می‌شوند گفت: این پروژه‌ها باهدف کنترل فرسایش خاک، کنترل سیلاب‌های فصلی، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح سفره آب‌های زیرزمینی و منابع آبی پایین‌دست حوزه از قبیل چاه و قنوات، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از ورود رسوب به مخزن سدهای پایین‌دست احداث خواهند شد.

معاون آبخیزداری یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با خشک‌سالی و کم‌آبی را پروژه‌های آبخیزداری دانست که با افزایش سطح منابع آبی و افزایش سطح سفره‌های آب زیرزمینی تأثیر مهمی در کاهش اثرات خشک‌سالی دارند.

پروژه‌های آبخیزداری در استان کهگیلویه وبویراحمد از اواخر دهه شصت شروع شدند که تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۳۹۵ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند.

میزان مطالعات انجام‌شده توسط معاونت آبخیزداری در استان کهگیلویه وبویراحمد از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۵ برابر ۱۴۰۹۳۵۹ هکتار بوده که در همین دوره زمانی، میزان مطالعات تفصیلی-اجرایی برابر با ۶۲۰۰۶۹ هکتار، میزان عملیات مکانیکی ۲۳۱۱۵۶۸ مترمکعب و میزان عملیات بیولوژیکی و مدیریتی ۳۰۴۷۱۷ هکتار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه