English

مدیر پروژه محافظت از لایه اوزن سازمان محیط زیست:

ایران در زمینه تغییر تکنولوژی و کاهش گازهای مخرب لایه اوزن پیشتاز است

مدیر پروژه محافظت از لایه اوزن سازمان محیط زیست با اشاره به تعهد ایران برای تغییر تکنولوژی 1358 واحد صنعتی کشور در راستای حفاظت از لایه اوزن تا سال 2020 گفت: ایران در زمینه کاهش تولید گازهای مخرب لایه اوزن پیشتاز است.

ایران در زمینه تغییر تکنولوژی و کاهش گازهای مخرب لایه اوزن پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، ابراهیم حاجی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج، اظهار داشت: کشور ایران با امضاء مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از متحدان پروتکل مونترال بوده و تا کنون موفق شده با تغییر تکنولوژی 1358 واحد صنعتی، گازهای مخرب لایه اوزن را به گازهای دوستدار اوزن و محیط زیست تبدیل و حدود 9 هزار و 800 تن را جایگزین کند.

وی افزود: در تلاشیم تا باقی مانده آن که 5 هزار تن است را در قالب پروژه تدوین شده تا سال 2020، باید تکنولوژی 100 کارخانه را نیز تبدیل به گازهای دوستدار اوزن و محیط زیست کنیم و موفقیت بسیار خوبی برای کشور ایران اسلامی است که توانسته ایم خیلی جلوتر از این قضیه پیش برویم.

مدیر پروژه محافظت از لایه اوزن سازمان محیط زیست با اشاره به انتقال تکنولوژی تصریح کرد: جوانان ایرانی توانسته اند تکنولوژی را به خوبی فراگیرند و توسعه دهند، اغلب کارهای فنی توسط شرکت های داخلی انجام می شود.

حاجی زاده ادامه داد: بسیاری از شرکت های ایرانی انتقال تکنولوژی را یاد گرفته و نه تنها در داخل بلکه در مناقصه های پروژه های بین المللی نیز شرکت می کنند و در اکثر موارد نظیر کشور های برزیل، پاکستان و ترکیه موفقیت های خوبی نیز کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: درصددیم مابقی آن را نیز با مشارکت صنایع و صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها انجام دهیم، دستگاه های اجرایی نظیر گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت،معدن و تجارت و سایر دستگاه ها ما را یاری کردند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

مدیر پروژه محافظت از لایه اوزن سازمان محیط زیست بیان کرد: استقرار نیرو در تمامی گمرکات شاید چندان مناسب نباشد اما می توان با توجه به مشارکت با گمرک و راه‌اندازی سامانه جامع گمرک، بخشی از آن را برعهده بگیرند و با برگزاری دوره های کوتاه مدت و به صورت ادورای، اطلاعات و دانش کارشناسان خود را به روز کنند.

حاجی زاده در ادامه تاکیدکرد: برخورداری از سیستم آموزشی از بالا و سپردن بخشی از امور به گمرک شاید موفق تر از استقرار نیرو در گمرک عمل کند.

وی گفت: در زمینه کشاورزی به خوبی عمل شده و برای مترو بروماید یا نگهداری در سردخانه محصولات کشاورزی است، هنوز صنایع فوم، یخچال سازی و صنایع مختلف دیگری استفاده می کنند که در مرحله دوم در قالب یک لیست تهیه و پروژه های انان نیز تعریف شده است که باید با مدیران کارخانجات به تفاهم برسیم.

مدیر پروژه محافظت از لایه اوزن سازمان محیط زیست اضافه کرد: در این خصوص، جایگزین کردن بسیار مهم است، به عبارت عامیانه باید مراقب باشیم تا از چاله به چاه نیفتیم، به این معنا که چیزی را جایگزین کنیم که به نفع صاحبان کارخانجات و کشور باشد.

حاجی زاده همچنین گفت: طبق سیاست گذاری خوبی که در کشور صورت گرفته، تلاش کردیم با توجه به مواد اولیه موجود در ایران نظیر پتروشیمی تبریز، تکنولوژی‌ را جایگزین کنیم که بتوانیم با کمک داخل انجام دهیم.

وی در پایان گفت: نمی توان گفت که کدام استان آلاینده ترین استان کشور در زمینه تولید گاز های مخرب لایه اوزن است، چون هنوز تحلیلی در این خصوص صورت نگرفته است، اما بیشترین صنایعی که موفق به تغییر آنها شده ایم در همه استان ها و همچنین استان هرمزگان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه