English

امام جمعه سنندج:

ماه محرم بهترین فرصت برای جهاد اکبر است

امام جمعه سنندج با اشاره به کشتار مسلمانمان در میانمار، گفت: این یک جنایت بشری است و متاسفانه این جنایت با سکوت کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد.

ماه محرم بهترین فرصت برای جهاد اکبر است

به گزارش خبرگزاری موج، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: امروز به بهانه های مختلف در کشورهای گوناگون جهان، جنایت های بر علیه مسلمانان اجرا می شود.

وی با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار، عنوان کرد: این کشتار یک اقدام وحشیانه و یک جنایت بشری است که متاسفانه در میان سکوت کشورهای مدعی حقوق بشری صورت می گیرد و باید این حرکت از سوی تمامی انسانهای آزاده به ویژه کشورهای اسلامی محکوم شود.

امام جمعه سنندج ضمن تسلیت ایام ماه محرم و لزوم توجه به آموزه های دینی در این ماه، اظهار داشت: همه مسلمانان می‌دانند که ماه محرم، ماه شهادت و توبه و بازگشت از گناه و معصیت و بهترین فرصت برای جهاد اکبر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و در این زمینه احساس مسوولیت می‌نمایند در دنیا و قیامت جزو رستگارانند و این را خداوند در قرآن کریم به مسلمانان بشارت داده است.

ماموستا خدایی خواستار توجه به آموزه های دینی در جامعه شد، و بیان کرد: ماه محرم‌الحرام را فرصتی برای اعمال صالح و درست بدانیم تا اینکه در پیشگاه خداوند روسفید باشیم چرا که عمر آدمی کوتاه و زودگذر است.

وی به جایگاه و ارزش روزه گرفتن در ایام و روزهای ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات داریم که اگر کسی دهم محرم روزه باشد کفاره یک سال گناه و اگر کسی نهم ذی‌الحجه روزه بگیرد برای او کفاره دو سال گناه به حساب می‌آید.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهیدان و رزمندگانی است که از آبرو و ناموس مسلمانان کشور دفاع کردند و عزت و اقتداری کنونی را برای ما به ارمغان آوردند.

وی ضمن تاکید بر گرامیداشت و پاسداشت ایام هفته دفاع مقدس به عنوان یکی از ضرورت های اصلی در جامعه، گفت: در حال حاضر هم رزمندگان از کیان نظام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و این نشان می‌دهد که دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

وی حرکت در مسیر بانکداری اسلامی را یکی از اولویت ها و نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: بانکداری مهم‌ترین بخش اقتصادی هر منطقه‌ای است که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل باید به این مهم توجهی ویژه صورت گیرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به لزوم توجه به آموزه های دینی به عنوان یکی از ضرورت های اصلی به ویژه در حوزه کارها و امورات اقتصادی، بیان کرد: حضرت علی(ع) بر شناخت احکام معامله تاکید داشته‌اند تا اینکه انسان‌های معامله‌گر دچار رباخواری نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه