English

امام جمعه موقت رشت:

دوست داشتم مدیران گیلان بومی باشند

امام جمعه موقت رشت گفت: دوست داشتم مدیران گیلان بومی باشند اما با دولت دعوا نداریم و در مقابل تصمیم آن تسلیم هستیم.

دوست داشتم مدیران گیلان بومی باشند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،  حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک انتصاب محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان استاندار استان البرز اظهار کرد: دوست داشتم مدیران ما بومی باشند اما با دولت دعوا نداریم و در مقابل تصمیم آن تسلیم هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم استانداری که برای گیلان منصوب می‌شود در خدمت مردم استان و نظام باشد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: خانواده شهدا و جانبازان نزد خداوند و ملت ما عزیز هستند.

صدیق عربانی با بیان اینکه رزمندگان با صبر و تحمل خود به امام(ره) نشان دادند در خط ولایت هستند، تصریح کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرچم اسلام را حفظ کردند.

وی همچنین به گذشت 1378 سال از شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سال گذشته 20 میلیون نفر در اربعین حسینی(ع) حضور پیدا کردند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه طبق فرموده امام(ره) محرم و صفر اسلام را زنده نگه‌داشته است، بیان کرد: مداحان از شعرهای نادرست در عزاداری امام حسین(ع) پرهیز کنند.

صدیق عربانی متذکر شد: اگر می‌خواهیم تعزیه‌داری کنیم باید افراد پاک برای حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) انتخاب شوند ضمن اینکه هنگام حرکت دسته‌های عزاداری در شب حرمت مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه محرم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دلیل نهضت خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است.

بانک‌ها تنها شعار بانکداری اسلامی می‌دهند

امام جمعه موقت رشت به دریافت دیرکرد سود تسهیلات توسط بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانک‌ها تنها شعار بانکداری اسلامی می‌دهند و دیرکرد سود تسهیلات مردم را بیچاره کرده است.

صدیق عربانی، خواستار تمهیداتی توسط مجلس شورای اسلامی در راستای فرزندآوری در جامعه شد و اظهار کرد: مسؤولان باید شرایطی را فراهم کنند تا خانواده‌ها برای فرزندآوری تشویق شوند.

وی به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اشاره کرد و یادآور شد: مجامع بین‌المللی و در رأس آنها آمریکا در مقابل کشتار مذکور سکوت کردند.

امام جمعه موقت رشت با تأکید براینکه ایران اسلامی در مقابل خواسته‌های استکبار سر فرود نمی‌آورد، اظهار کرد: به مردم آمریکا برای انتخاب چنین رئیس جمهوری تسلیت می‌گوییم.

صدیق عربانی با تأکید براینکه ملت ایران ذلت ناپذیر است، بیان کرد: مردم ایران هرگز اجازه گستاخی به دشمن نمی‌دهند.

صدیق عربانی در پایان با اشاره به حضور سرلشکر سلیمانی در مراسم چهلم شهادت سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی در گلزار شهدای شلمان، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی قول داده است نسل داعش را نابود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه