English

استاندار لرستان در مراسم رژه نیروهای مسلح:

مقاومت ما در مقابل سلطه‌ جهانی ریشه در دفاع مقدس دارد

سید موسی خادمی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح، گفت: اینکه ملت ایران با نیروهای مسلح و فرهیخته‌ خود، اجازه‌ تهدید به هیچ نیرویی را نمی‌دهد، همه از دستاوردهای دفاع مقدس است.

مقاومت ما در مقابل سلطه‌ جهانی ریشه در دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سیدموسی خادمی در مراسم رژه‌ نیروهای مسلح استان ضمن گرامی‌داشت این ایام و ماه محرم گفت: هم‌اکنون هفته دفاع مقدس با مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان متقارن شده که این تقارن خیلی معنادار است.

وی با بیان اینکه این تقارن تجلی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است، افزود: هر چند که به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه که در نیم‌روز عاشورا اتفاق افتاد حماسه‌ای است که مشابه آن در تاریخ خلق نشده و نخواهد شد اما، دفاع‌مقدس با همه‌ عظمتش می‌تواند طرحی از آن واقعه‌ عظیم باشد.

خادمی دفاع مقدس را یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: این دوره، همه‌ عظمت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را به تصویر کشاند که به تعبیر حضرت امام "ره" که آن را نعمت دانستند برای ما نعمت بود.

رژه نیروهای مسلح لرستان

استاندار لرستان ادامه داد: جنگ به معنای عادی خود جز ویرانی و از بین رفتن انسان‌ها نیست اما آن معمار هوشمند انقلاب اسلامی با خواندن دفاع مقدس به نعمت قدرت پیش‌بینی و درک آینده را به ما نشان دادند و ثابت کردند که چه تیزبینانه فرموده‌اند.

وی بیان داشت: دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد و اینکه می‌توانیم روی پای خود بایستیم و نباید وابسته بود. جنگ تحمیلی استقلال را معنی کرد و از آن روز به سمت خودباوری و خوداتکایی پیش رفتیم.

خادمی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم که همه صحنه را حفظ کرده‌ایم بخش عمده آن از آثار دفاع مقدس بوده است چراکه به ما آموخت با ظلم نمی‌شود مدارا کرد و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

استاندار لرستان عنوان کرد: دفاع مقدس نشان داد که ایستادگی اثر خود را خواهد داشت و اگر امروز در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های نظام سلطه می‌ایستیم این مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد و مربوط به آمادگی‌های این دوره است.

photo_٢٠١٧-٠٩-٢٢_١٠-٤٠-١٨

وی ادامه داد: این ایستادگی ریشه در تکنولوژی و صنایع دفاعی رشد یافته آن دوره دارد که امروز به این نقطه رسیدیم و قدرت‌های مادی توان تهدید ما را ندارند؛ اگرچه به ظاهر تهدید می‌کنند اما خود می‌دانند که در درون تهدیدهای آنان توخالی است و راه به جایی نمی‌برد.

خادمی اظهار داشت: ملت ایران با نیروهای مسلح و فرهیخته خود اجازه نخواهد داد که کسی او را تهدید کند و این از دستاوردهای دفاع مقدس است.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر ساله باید مراسم گرامی‌داشت دفاع مقدس را باشکوه‌تر پاس بداریم، گفت: باید ارزش‌های این روزها را پاس داشته و کسانی که در این حوزه و مقطع به ایران و انقلاب کمک کردند مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

وی حفظ دفاع مقدس و گرامی‌داشت ارزش‌های آن را از ضروریات دانست و اظهار داشت: آنچه که باعث به وجود آوردن انقلاب بود همین ارزش‌ها هستند که باید حفظ و نگهداری شوند تا در مقابل سلطه با خودکفایی و خوداتکایی بایستیم.

گفتنی‌است در این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مردم شریف خرم‌آباد نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه