English

استاندار هرمزگان در نشست با مدیران استانی:

هرمزگان استانی مهم و اثر گذار در اقتصاد ایران است/ضرورت تلاش برای توسعه بخش خصوصی

استاندار هرمزگان در جلساتی جداگانه با مدیران استانی بخش های اقتصادی، صنعتی و تجاری و آب در هرمزگان، وضعیت این حوزه ها در استان را مورد بررسی قرار داد.

هرمزگان استانی مهم و اثر گذار در اقتصاد ایران است/ضرورت تلاش برای توسعه بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست با مدیران استانی با بیان اینکه هرمزگان استانی بسیار مهم و اثر گذار در اقتصاد ایران است، اظهار داشت: طبق گزارش های ارائه شده توسط مدیران استان در این نشست ها، پنج اداره کل گمرک در هرمزگان فعال هستند که بالغ بر 75 درصد درآمد گمرکات کشور به گمرکات استان هرمزگان اختصاص دارد.

 همتی افزود: این آمارها نشان می دهد هرمزگان دروازه تجارت ایران است و رفع برخی مسائل و مشکلات موجود در این استان بر روی بهبود عملکرد اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار است.

ضرورت رفع موانع واحد های تولیدی

وی با اشاره به وجود 23 ناحیه و شهرک صنعتی در هرمزگان، بیان داشت: طبق گزارش ارائه شده، نزدیک به 900 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان فعالیت می کنند که 23 هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند اما با این وجود نیاز است در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی در استان گام های موثرتری برداریم.

مقام عالی استان فراهم کردن شرایط برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی را از جمله برنامه های اصلی دولت دوازدهم برشمرد و عنوان کرد: باید تلاش کنیم بخش خصوصی در عرصه اقتصاد فعالیت های بیشتری داشته باشد تا شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی به لزوم حفاظت از منابع آب در هرمزگان اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های این استان کمبود منابع آب است که دستگاه های مسئول در این بخش باید تدابیر لازم را جهت صرفه جویی و بهبود وضعیت منابع آب اتخاذ کنند.

همتی همچنین ضمن توصیه به مدیران استان برای جذب سرمایه گذاران، بر پیگیری رفع مشکلات مطرح شده از سوی مدیران دستگاه های اجرایی در این نشست ها تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه