English

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

پلیس دنبال سرمایه‌های اجتماعی برای تحقق خیرین امنیت‌ساز است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: امنیتی که امروز در کردستان وجود دارد در رده اول به واسطه فرهنگ غنی مردم آن است که با ناامنی در تضاد بوده و همواره خواستار امنیت هستند.

پلیس دنبال سرمایه‌های اجتماعی برای تحقق خیرین امنیت‌ساز است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج ، عبدالله فاتحی پیش‌از ظهر امروز در جلسه هماهنگی هفته ناجا که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: پلیس به‌عنوان یکی دستگاهی که در راستای برقراری امنیت فعالیت می‌کند خود را خدمت‌گزار مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه پلیس در تمامی شرایط با بهره‌گیری از توان و انرژی خود بستری امن را برای آحاد مردم جامعه فراهم می‌کند، اذعان کرد: یکی از مولفه‌های رشد و بالندگی هر مملکتی وجود امنیت است و اگر امنیت باشد ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به اوج برسیم.

وی گفت: اگر ناامنی در جامعه وجود داشته باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، البته مهم‌ترین اولویت نیروی انتظامی  ارتقاء احساس امنیت در بین مردم جامعه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه احساس امنیت به مراتب اثر بخشی بیشتر نسبت به خود امنیت دارد، گفت: اگر این احساس امنیت در سطح قابل قبول در جامعه ما وجود داشته باشد سایر موضوعات خود به خود حل می شود.

فاتحی اظهار کرد: پلیس سعی دارد در انجام تمام ماموریت‌های خود به کارهای نرم روی بیاورد چون همه باور هستیم که تاثیرگذاری و مانایی اقدامات نرم بیش از انجام کارهای سخت است.

وی افزود: امروز با این رویکرد ماموریت های خود را تعریف و اجرا می کند و مهمترین اولویت امروز پلیس جلب مشارکت آحاد مردم برای تحقق و ارتقای امنیت است.

وی با بیان اینکه تولید امنیت یک موضوع چند وجهی است، گفت: برای تولید امنیت باید همه پای کار باشند تا بتوانیم امنیت پایدار و مانا را در جامعه ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: باید همه مردم ما به این باور برسند که امنیت است که بستر توسعه در بخشهای مختلف می‌شود وقتی به این میزان از درک رسیدن قطعا خود در تولید و پایداری امنیت نقش آفرین خواهند بود.

فاتحی تصریح کرد: پلیس دنبال جلب مشارکت آحاد مختلف جامعه برای ایجاد امنیت است و باید تمامی دستگاه‌های استان در این راستا پای کار بیایند.

فرهنگ مردم کردستان با ناامنی در تضاد است

وی اضافه کرد: امنیت  کردستان در رده اول ،به واسطه فرهنگ غنی مردم است که با ناامنی در تضاد بوده و همواره خواستار امنیت هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه تلاش‌های نیرهای مسلح در حفظ امنیت در این استان را نیز متذکر شد و گفت: اگر امروز باب شهادت بر روی برخی ارگان‌ها بسته باشد، اما درب شهادت روی نیروهای ناجا باز است و نمونه آن را در شهادت عزیزان سبز پوش در انجام ماموریت‌های مختلف می‌بینیم.

فاتحی اضافه کرد: پلیس خدمت به مردم را افتخار خود می داند و برای ارتقای سطح احساس امنیت سعی دارد خرد جمعی را به کمک خود بیاورد و الان دنبال تحقق خیرین امنیت‌ساز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پلیس دنبال سرمایه‌های اجتماعی برای تحقق خیرین امنیت‌ساز و جلب اعتماد مردم با بهره‌گیری از ظرفیت علما، اساتید و دیگر اقشار تاثیرگذار جامعه است.

وی با بیان اینکه پلیس در هیچ شرایطی روبه روی مردم قرار نمی‌گیرد اظهار کرد: پلیس در کنار مردم است و با مردم در تعامل بوده و تقابلی با مردم ندارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: امروز اعتماد مردم به پلیس در ارزیابی رضایت‌مندی شهروندان آمار بالایی را در کشور و استان به خود اختصاص داده است.

فاتحی در ادامه از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ در هر جامعه ای نام برد و افزود: این دو نعمت بزرگی است که تا زمانی که وجود دارد قدر آن کمتر دانسته می‌شود، ولی به محض اینکه دچار کوچکترین بحرانی می‌شویم تازه به اهمیت امنیت پی می‌بریم.

وی از برگزاری بیش از یک‌هزار و دویست ساعت کلاس آموزشی برای اقشار مردم در سطح استان توسط انتظامی کردستان خبر داد و گفت: امروز دیگر تنها به شهرها نگاه نمی کنیم و روستاهای دور افتاده را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی به ارائه آماری از عملکرد مراکز مشاوره آرامش در کلانتری‌ها اشاره کرد و بیان داشت:  در شش ماهه نخست امسال  7 هزار و 38 نفر به مرکز مشاوره آرامش پلیس مراجعه کرده که 6 هزار و 456 مورد از این تعداد منجر به سازش، رفع مشکل شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در این رابطه از دستگاهای مختلف کمک کار نیروی انتظامی در سطح استان باشند.

فاتحی در ادامه به هفته نیروی انتظامی که از 14 مهرماه به مدت یک هفته شروع می‌شود اشاره کرد و گفت: مراسمات در ماه محرم است از رو سعی شده که برنامه ها با تاکید بر حفظ حرمت این ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا «امنیت برای همه و پلیس برای امنیت» است، گفت: امنیت برای همه است و دورترین روستاها باید امنیت داشته باشند و پلیس برای همه یعنی باید پلیس در راستای این امنیت با تمام توان تلاش کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاوتی سعی شده از برگزاری برنامه‌های کم مخاطب و پر هزینه خودداری کنیم.

وی به برخی از برنامه‌های این هفته نیز اشاره کرد و گفت: دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه، غبارروبی گلزار شهدا، حضور هر شب کارکنان و فرماندهان در صدا و سیما و اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس، دیدار با خانواده شهدا، اجرای طرح مردم یاری و خدمات بهداشتی در مناطق محروم استان و ارائه خدمات مشاوره از جمله برنامه‌های این هفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه