English

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

چاپخانه‌های استان در دولت تدبیر و امید رشد ٣٠ درصدی داشته‌اند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از رشد ٣٠ درصدی تعداد چاپخانه‌های استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

چاپخانه‌های استان در دولت تدبیر و امید رشد ٣٠ درصدی داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، شیرزاد بسطامی در نهمین جشنواره‌ی صنعت چاپ لرستان که در حاشیه ی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی ما برخواسته از یک نیاز فرهنگی بود که به خوبی در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی قابل درک است .

وی افزود: ما در این شعار می گوییم که می خواهیم خارج از دایره‌ی شرق و غرب، استقلال پیدا کنیم و به آزادی برسیم و هشت سال جنگ تحمیلی آینه‌ی تمام نمای رشادت‌های جوانانی بود که از پیشانی‌های خود سنگر ساختند تا به حریم استقلال و آزادی ما خدشه‌ای وارد نشود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به نگاه ویژه‌ی دولت در جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: امروز هنرمندان به واسطه‌ی هنرشان و اصحاب فرهنگ به واسطه‌ی تفکر و فعالیتشان صاحب ارج و مقام هستند و ما نیز در مجموعه‌ی اداره کل به دنبال پیاده‌سازی همین سیاست‌ها در سطح استان هستیم.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در لرستان را رخدادی بزرگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نزدیک به ٤٠٠ ناشر در قالب ٢٣٠ غرفه ساماندهی شده‌اند تا پاسخگوی علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان باشند.

شیرزاد بسطامی در پایان، به افزایش تعداد چاپخانه‌های استان از ٤٨ واحد به ٦٨ واحد اشاره کرد و پیشنهاد داد: فعالان صنعت چاپ در لرستان می‌توانند با ایجاد یک صندوق قرض‌الحسنه خودگردان، زمینه‌ی رفع برخی مشکلات مالی این حوزه را فراهم آورند. اگر چه یکی از راهکارهای توسعه‌ی بیش از پیش صنعت چاپ در استان ایجاد دوباره‌ی اتحادیه‌ی چاپخانه‌داران است که می تواند مشکلات بسیاری را در این حوزه مرتفع سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه