English

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان:

طرح «نماد» در مدارس استان اجرا خواهد شد

گودرز نیازی گفت: در سال تحصیلی آینده، مدارس لرستان تحت پوشش طرح «نماد» قرار می‌گیرند.

طرح «نماد» در مدارس استان اجرا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از اجرای طرح نماد در مدارس استان خبر داد و گفت: هدف کلی از اجرای این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار است.

گودرز نیازی افزود: با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان، کانون توجه پیشگیری رشدمدار است؛ آگاهی بخشی در این طرح در سه بخش خانواده، دانش آموزان و مربیان متمرکز می‌شود و در هر مدرسه کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای این 3 گروه در نظر گرفته می‌شود.

وی، گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمندسازی دانش‌آموزان از جمله برنامه های طرح نماد برشمرد و ادامه داد: 5 آموزشگاه نیز در شهرستان خرم‌آباد شناسایی شده و مربیان هم برای آموزش‌های بیشتر به تهران معرفی شده اند.

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان روش به کار گرفته شده در این طرح را مبتنی بر پیشگیری رشدمدارعنوان کرد و افزود: در این نوع پیشگیری تلاش می‌شود با مداخله سریع، آن زمان که کودکی قصد بروز رفتار بزهکارانه از خود را دارد، از مزمن شدن آن و احتمال بزهکاری در آینده جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه