English

برگزاری همایش استانی «آشنایی با نحوه مدیریت و عملکرد دعوت به نماز» در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

همایش استانی «آشنایی با نحوه مدیریت و عملکرد دعوت به نماز»به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری همایش استانی «آشنایی با نحوه مدیریت و عملکرد دعوت به نماز» در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی با تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت اقامه نمازو الزامات و ضرورتهای اقامه نماز در دانشگاهها به استناد آیات و روایات، گفت: اقامه نماز به معنی واقعی وقتی بوجود می آیدکه نیاز و معرفت ایجاد گردد و آن ریشه در خودسازی انسان دارد.

وی با برشمردن آثار نماز در انسان بیان داشت: خواندن نماز دارای آثار و نشانه های بسیار زیادی است که رشد و تربیت انسان از آن منشاء می گیرد و نحوه مدیریت ما در دعوت به نماز و ترغیب جوانان به خواندن نماز زمانی اتفاق خواهد افتاد که نیاز در آنان بوجود آید.

دکتر صفوی ادامه داد: اگر جوان امروز در درون خود بجای اعتقاد خالص به خدا ، به حزبها و گروههای دیگر گرویده شود و به آنها معتقد شود همه چیز خود را باخته است لذا باید نسل جوان اول از هر کاری درون خود را مرتب کند و با خودسازی در درون، نیاز به اقامه نماز را در خود کشف کند.

همچنین در این جلسه دکتر تیمور آمار معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اهداف برگزاری این همایش را برشمرد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آسیب شناسی اقامه نماز در واحد های دانشگاهی خواهد بود.

رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت ها و استعداد های موجود در حوزه فرهنگی واحد های دانشگاهی استان گیلان باید با برنامه ریزی صحیح با توجه به شرایط قومی و فرهنگی منطقه، جلسات آسیب شناسی نماز در واحد های دانشگاهی به صورت منظم تشکیل شود تا با جمع بندی موارد مطرح شده و تشویق افراد به سوی نماز ، اقدام لازم به عمل آید.

در ادامه حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزاری این دوره را بسیار مفید دانست و افزود: در جامعه اسلامی ضرورت دارد تا مدیران یکی از اولویت های جدی خود را با توجه به فرمایشات قرآن کریم توجه به امر نمازبدانند . دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاهها و دستگاههای موثر در امر اقامه نماز که همه ساله در همایش سالانه نماز مورد تقدیر قرار می گیرد شایسته است کسب این افتخار برای همیشه مورد توجه مدیران قرار گیرد تا با توجه به رویکرد جدید دانشگاه در حوزه مباحث فرهنگی شاهد بالندگی و شکوفایی مسائل دینی خصوصا نماز در دانشگاه باشیم. 

در پایان هر یک از اعضاء حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و با حضور در کنار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن قرائت فاتحه، یکبار دیگر با این شهیدان تجدید میثاق کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه