English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

پسماندهای الکترونیکی سمی و خطرناک هستند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دارای مواد مضر و سمی هستند از همین رو جز مواد خطرناک محسوب می شوند.

پسماندهای الکترونیکی سمی و خطرناک هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، امیر حسین کمیلی اظهارکرد: پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جزء پسماندهای خطرناک هستند و به دلیل اینکه در این مواد فلزات سنگین و گازهای خطرناک به کار رفته، رها کردن آنها در طبیعت باعث آلودگی زیست محیطی و شیوع بیماری های صعب العلاج می شود.

وی با اشاره به اینکه لامپ های کم مصرف، گوشی های موبایل و تلویزیون ها جزء پسماندهای الکتریکی است که در تولید آنها از مواد شیمیایی و سمی استفاده می شود، افزود: در درون پسماندهای الکتریکی نیز گازهایی وجود دارد که به محض شکسته شدن متصاعد شده و بسیار خطرناک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان عنوان کرد: رهاسازی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در طبیعت باعث آلودگی خاک، آب و محیط زیست و همچنین موجب شیوع بیماری های صعب العلاج در شهروندان می شود.

کمیلی اضافه کرد: شهروندان باید اینگونه پسماندها را جداگانه در منزل نگهداری کنند و به خودروهای جمع آوری پسماند یا ۸۰ ایستگاه ثابت دریافت پسماند شهر اصفهان تحویل دهند تا به صورت بهداشتی مدیریت و خنثی سازی شده و از آلودگی آب و هوا و خاک جلوگیری شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی