English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد

نبود پارکینگ معضل ترافیکی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد / بیشترین درصد تصادفات به دلیل رفتارهای نادرست رانندگان است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین مشکل شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد، نبود پارکینگ است.

نبود پارکینگ معضل ترافیکی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد / بیشترین درصد تصادفات به دلیل رفتارهای نادرست رانندگان است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سرهنگ اسماعیل خوشوقت عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیشترین درصد تصادفات تا اندازه‌ای به دلیل شخصیت راننده و وابسته به رفتارهای نادرست راننده است.

سرهنگ خوشوقت بابیان اینکه ضعف فرهنگی و غلط اجتماعی تصادفات منجر به فوت را افزایش می‌دهد، بیان کرد: بوق زدن‌های غیرضروری، بهره‌مندی از هر مکان برای توقف و عبور از چراغ‌قرمز از عدم فرهنگ رانندگی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از فرهنگ‌های غلط، نشاندن کودک در آغوش حین رانندگی است، این در حالی است که نشاندن کودکان در صندلی عقب ماشین و بستن کمربند ایمنی از کودک محافظت می‌کند.

وی افزود: پایین آمدن آستانه تحمل و پرخاشگری حین رانندگی در استان بسیار زیاد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: وانت‌بارهای عرضه‌کننده میوه در سطح خیابان‌های شهر یاسوج باید ساماندهی شود، توقف این وانت‌بارها ممنوع است.

وی با بیان اینکه  شهرداری باید به فکر شهر و شهروندان باشد، تصریح کرد: ساماندهی شغل‌های کاذب، ترافیک، ایجاد پارکینگ، نصب چراغ‌راهنما وایجاد ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر یاسوج ضروری است.

وی بیان کرد: میدان جهاد، میدان انقلاب و تقاطع‌های شهر یاسوج ازجمله نقاطی هستند که نیاز به نصب چراغ‌راهنمایی دارد.

سرهنگ خوشوقت بیان داشت: ۳۳ درصد از تصادفات منجر به فوت استان در جاده ساحلی شهر یاسوج به دلیل عدم استانداردهای لازم، ایمن‌سازی و اصول مهندسی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به نقش تیزرهای تبلیغاتی در کاهش تصادفات، بیان داشت: ۲۸ هزار نفر در سال ۸۴ در سراسر کشور به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌ند،  در حالی که در طول یک دهه اخیر این رقم به ۱۳ هزار نفر کاهش پیداکرده است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد، نبود پارکینگ است.

سرهنگ خوشوقت بیان کرد: تعداد تصادفات منجر به فوت در استان ۱۴ درصد، و تصادفاتی که منجر به مجروحیت افراد می‌شود، نیز ۲۰ درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: رعایت نکردن حق تقدم بیشترین علل وقوع تصادفات درون‌شهری است و همچنین توقف در پیاده‌روها و میدان‌ها بیشترین تخلفات رانندگان استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه