English

قوانین سرمایه گذاری مانع فرصت های اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی در خوزستان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: خوزستان با توجه به جمعیتش نسبت به استان های دیگر تنها استانی است که نیاز به اخذ 22 استعلام دست و پا گیر جهت سرمایه گذاری را دارد.

قوانین سرمایه گذاری مانع فرصت های اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، نوراله حسن زاده گفت: خوزستان از نظر واگذاری تسهیلات به طرح های صنعتی در بین دیگر استانهای کشور در جایگاه پایین تری قراردارد که می طلبد علل و عوامل آن بررسی و موانع رونق اقتصادی و اشتغال استان بر طرف شود.

وی ضمن ارایه گزارش تجمیعی پیشبرد طرح تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های بالای 60 درصد و طرح بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در سال جاری اظهار کرد: تاکنون حدود 180 درخواست از سوی متقاضیان دریافت شده که 130 طرح آن در کمیته بررسی تامین مالی و بازسازی و نوسازی مصوب گردیده و 8 طرح آن در کمیته مردود اعلام شده است .

حسن زاده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 40 جلسه کمیته در این راستا تشکیل شده است تصریح کرد: در مجموع 122 طرح تامین مالی و 8 طرح بازسازی و نوسازی در کمیته بررسی، مصوب گردیده که میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش طرح های تامین مالی 1208 میلیارد ریال با اشتغال زایی 2889 نفر و میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش طرح های بازسازی و نوسازی 68 میلیارد ریال با اشتغالزایی 216 نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال افزود: به طور عادی در شرایط فعلی رونق اقتصادی به برخی مقررات دست و پا گیر دچار است که در این خصوص می طلبد تا بانکها با دیدی مثبت به آن توجه کند و در برخورد با متقاضیان قوانین عادی و دست و پاگیر را تسهیل نمایند.

حسن زاده اخذ 22 استعلام به منظور سرمایه گذاری طرح های صنعتی در استان را غیرضروری و یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت : استان خوزستان با 5 میلیون نفر جمعیت تنها استانی است که نیاز به اخذ 22 تا 23 استعلام جهت سرمایه گذاری دارد در صورتی که در استانهای دیگر که از نظر وسعت و جمعیت کمتر از استان خوزستان می باشد، این گونه استعلامات دست و پا گیر وجود ندارد. وی در پایان خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل و دستگاههای خدمات رسان از جمله برق ، آب و گاز به منظور رفع مشکلات و موانع تولیدی واحد های صنعتی استان شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه