English

یادداشت| ابراهیم مهدوی

چند پیشنهاد به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و اصلاح‌طلبان

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد دلیلی برای نادیده گرفته شدن نیروهای حامی دولت در استان ندارد.

چند پیشنهاد به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و اصلاح‌طلبان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، ابراهیم مهدوی از فعالان سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در رابطه با نحوه ارتباط استاندار جدید این استان و اصلاح‌طلبان اینگونه نوشته است؛

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کهگیلویه و بویراحمد(رضاتوفیقی) در اینجا صرفاً یک شخص مدنظر نیست بلکه منظور جریان اصلاح طلبی در استان و خاصه فعالین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

بعد از اعلام نام علی محمد احمدی به عنوان استاندار جدید استان گفته شد که هیچ هماهنگی قبلی برای این انتصاب با اعضای ستاد روحانی در استان نشده است. این در حالی است که اوایل همین ماه محمد شریعتمداری رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در سفر به یاسوج و دیدار با فعالین ستاد در استان قویاً قول داده بود که در انتخاب استاندار و به تبع آن سایر مدیران کل در استان با اعضای ستاد هماهنگی خواهد شد.

حال معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است تا این گونه فعالینی که شبانه روز درگیر انتخابات و تشویق مردم به رای دادن به حسن روحانی بودند به گونه ای که حسن روحانی در این استان موفق به کسب رای اول شد نادیده گرفته شوند.

می‌توان در این مورد زیاد نوشت و زیاد گفت و در نهایت هم حق داد که این فعالین دلخور باشند و معترض. اما واقعیت آن است که عالم سیاست عالم اشتباهات و بازی‌های پنهانی قدرت است ولی این موضوع لزوماً به معنای بسته شدن کامل درهای مذاکره و استفاده از فرصت‌ها نیست بلکه نگارنده اساساً بر این باور است که دو طرف این اتفاق یعنی استاندار جدید و اصلاح طلبان استان در ابتدای کار با کنار نهادن دلخوری و سوءظن‌ها نسبت به همدیگر کنار هم نشسته و برای حل مشکلات استان هم اندیشی نمایند.

اقای احمدی چه بخواهد و چه او را نگذارند هم به صورت اخلاقی و هم پیرو صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر کشور که در جلسه معارفه تاکید کردند مدیران باید با سیاست‌های دولت همسو باشند باید از نیروهای همسو و فعال در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی استفاده نمایند.

اعضای ستاد نیز باید مراقب باشند و بازی چهار سال پیش را تکرار نکنند که بعد از معرفی خادمی شروع به قهر و لج بازی کردند ولی بعد متوجه شدند که اتفاقاً خادمی گزینه خوبی است و آنها بی جهت زمان را از دست دادند و بعدها هم کسانی از دورن رهبران اصلاحات استان بدون هماهنگی با سایر اعضا به حامیان خادمی پیوستند و این کار سبب بروز اختلاف در بین خود آن‌ها شد.

یا مورد قادر لاهوتی می‌تواند نمونه خوبی باشد تا این گروه دنبال قهر ابدی نروند و برخی از جوانان و نیروهای مستعد خود را از حقوقشان محروم نمایند.

البته این مسئله نباید به معنای کوتاه آمدن مطلق و دوری از نقد و مقاومت باشد بلکه باید تعامل همراه حفظ استقلال باشد و هر وقت هم احساس شد که این استاندار جای همکاری و همراهی ندارد به دور از رفتارهای غیر دموکراتیک دنبال اصلاح امور بود.

یک نکته را هم نباید فراموش کرد که ظرفیت جریان اصلاح طلبی در استان نیاز به تجدید قوا و اصلاح اشتباهات گذشته دارد و بخشی از مشکلات فعلی نیز محصول همین موضوع است که این مسئله را در یک فرصت دیگر به آن خواهیم پرداخت.

 آقای احمدی نیز یقیناً با مطالعه وارد استان شده‌اند و خوب می‌داند اصلاح طلبان واقعی چه کسانی هستند و ما حتی اگر بدبینانه فرض را بگذاریم بر اینکه علی احمدی از جنس خود رحمانی فضلی است باز هم دلیلی برای نادیده گرفته شدن نیروهای حامی دولت در استان وجود ندارد.

احمدی هم مطابق رویه این دولت و هم تاکیداتی که از بالا شده است باید با نمایندگان و به‌ویژه نماینده گچساران به عنوان تنها نماینده اصلاح طلب استان و هم چنین غلام محمد زارعی که در این دوره از حسن روحانی حمایت کرد تعامل داشته باشد ولی باید مراقب باشد، استانداری شعبه ای از دفتر نمایندگان نشود و طرف مشورت او باید بیشتر همین اعضای ستاد روحانی باشند چون در نهایت او یا باید از میان این نیروها مدیر انتخاب کند یا هم بر خلاف رای مردم از حامیان ابراهیم رئیسی حمایت کند و جز این دو گزینه راه سومی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه