English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

کارخانه فراوری و بسته بندی عسل درکردستان احداث می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کارخانه فراوری و بسته بندی عسل با اعتبار بیش از۱۲ میلیاردتومان دراین استان احداث می شود.

کارخانه فراوری و بسته بندی عسل درکردستان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری موج،  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، کریم ذوالفقاری در سومین جشنواره استانی عسل در مریوان گفت: استان کردستان به لحاظ کیفیت عسل در کشور داری رتبه برتراست.

وی عنوان کرد: عسل به عنوان یک ارزش دارویی و غذایی در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ایی برخوردار است که در احادیث و روایات به آن تاکیدفراوانی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سالی که مزین بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید با توسعه صنعت های مثل زنبور داری که با حفظ محیط زیست وتداوم اقلیم هماهنگ است شغل ایجاد کرد و به شغل کولبری که در شان این استان هم نیست خاتمه داده شود.

وی بیان کرد: تعامل مناسب و خوب اتحادیه زنبورداران در چند سال اخیر تحولات مناسبی در ارتقاء کیفیت این محصول  ایجاد کرد.

ذوالفقاری یادآورشد: در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی عسل کردستان، استانداری کردستان و بنیاد برکات تفاهم نامه ایی منعقد کردند که بر اساس آن کارخانه فراوری و بسته بندی عسل با اعتبار بیش از۱۲ میلیاردتومان احداث می شود که ۵۱ درصد از اعتبار برآوردشده را اتحادیه زنبورداران سرمایه گذاری می کندو۴۹ میلیارد تومان سهم بنیاد برکت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: زمینه اشتغال در حوزه زنبورداری مهیا است؛ یک کولبر با داشتن ۶۰  کلنی زنبور دیگر کولبری نمی کند و علاوه بر رفع دغدغه بیکاری خود باعث افزایش درآمد خانواده نیز می شود.

ذوالفقاری بیان کرد: صداقت مردم کردستان تضمین تولید  با کیفیت این محصول است که به عنوان یک ارزش مهم می تواندعسل کردستان را که یک برند است به آن سوی مرزها بکشاند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای باغداری دراستان کردستان به ویژه مریوان، بانه و سقز افزود: باغداری بدونه زنبورداری معنا ندارد؛ ما بنا بر آن داریم با افزایش سطح باغات استان نسبت به توسعه زنبورداری اقدام نماییم.

وی حضور اساتید برجسته بین المللی رافرصت ارزشمندی برای ارتقای آگاهی و دانش در زمینه تولید عسل خواند و افزود: استان کردستان بابهره گیری از حضور اساتید مطرح و کسب آموزش های لازم امکان تولید ملکه را نیز دارد.

به گفته وی، در سال جاری تاکنون پنج جشنواره در حوزه های عسل مریوان، انگور بیجار، گردوی سروآباد، انجیر اورامان، اسب اصیل کرد برگزارشده است و جشنواره های گاوسمینتال، بزمرخوز نیز به زودی برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه