English

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد

کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان با تقویت نظام ارجاع

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از و وضعیت مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت منطقه غرب استان تصریح کرد: تقویت نظام ارجاع باعث کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان بیمار می شود.

کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان با تقویت نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین داودی با اشاره به اهمیت مراقبت های قبل از بارداری، انجام زایمان طبیعی و مراقبت های کودکان یک تا پنج سال گفت: اساس کار دانشگاه در ابتدا شناسایی خانواده هایی است که تصمیم به فرزندآوری دارند و در تلاش هستیم که این بانوان از 3 ماه قبل از بارداری ، شناسایی شده و تحت پوشش مراقبتهای لازم توسط بهورز و مامای مستقر قرار گیرند.

داودی تصریح کرد: کار مهمی که اکنون از غرب استان شروع شده و در حال گسترش است، ایجاد کارت شناسایی در کنار تشکیل پرونده برای وضعیت مادران باردار است.

وی افزود: صدور کارت های شناسایی در سه رنگ مختلف که رنگ سبز نشانگر سلامتی کامل، رنگ زرد نشانه نیاز به مراقبت و رنگ قرمز نشانه وضعیت پرخطر مادر باردار است ، که این مسئله به مراقبین کمک می کند ضمن داشتن آمار دقیق تر و دسته بندی پرونده ها ، مراحل رسیدگی را با سرعت بیشتری انجام دهند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تاکید کرد: تیم کارشناسی معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه در طی هفته های اخیر، تمامی تجهیزات، نیروهای انسانی و فضاهای فیزیکی مراکز و خانه های بهداشتی درمانی منطقه بندرلنگه را ارزیابی و هرگونه نواقص احتمالی را گزارش تا نسبت به رفع آن سریعاً اقدام شود.

اعزام تیم تخصصی پزشکی با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان و ویزیت رایگان ، برنامه ریزی جهت اعزام آمبولانس هوایی برای بیماران اورژانسی و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی در مرکز جامعه سلامت شهید قادری بندرلنگه و مرکز بهداشتی درمانی دژگان و بندر کنگ از مواردی بود که در این سفر مورد بررسی و قابل اجرا در منطقه غرب استان هرمزگان قرار گرفت.

داودی با حضور در منطقه غرب استان هرمزگان، از خانه های بهداشتی درمانی روستاهای کنخ و سیاهتک ، مراکز بهداشتی درمانی دژگان و پدل، مراکز بهداشتی درمانی شهری لمزان ، بندر معلم و همچنین بندرچارک ، مرکز جامعه سلامت شهید قادری بندرلنگه، مرکز کهورت شهرستان، و بیمارستان شهداء شهرستان بندرلنگه بازدید و وضعیت خدمات رسانی در این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی