English

معاون جهادکشاورزی گلستان

کشت ۷۰ هزار هکتار کلزا در استان گلستان

معاون جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به پیش بینی تولید ۱۴۰ هزار تن کلزا در استان گفت: برنامه‌ریزی شده که امسال در ۷۰ هزار هکتار از زمین های گلستان کلزا کشت شود.

 کشت  ۷۰ هزار هکتار کلزا در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، سهراب سهرابی ظهر امروز در بازدید از مرکز تحقیقات استان اظهار داشت: پارسال در گلستان بیش از 40هزار هکتار کلزاکشت شد که به علت سرمای زودهنگام در آذر ماه سال 95 تنها 23هزار هکتار سطح سبز داشتیم.

وی تاکید کرد: برنامه امسال جهادکشاورزی استان گلستان کشت بیش از  70 هزار هکتار با تولید  140هزار تن است و برای رسیدن به این میزان شرایط را برای فصل کشت فراهم کرده‌ایم.

سهرابی تصریح کرد: تهیه بذور باکیفیت و تولید بالاتر با یارانه و در کنار آن تهیه مقادیر لازم سموم مورد نیاز و حشره‌کش‌ها و کودها برای مقابله با آفات و بیماری‌ها از جمله برنامه‌های ما در فصل کشت است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: خرید ریزدانه‌کارها با 40 درصد تسهیلات دراختیار  کشاورزان قرار می‌گیرد که کشاورزان با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی و دریافت معرفی‌نامه جهت خرید می‌توانند اقدام کنند.

 بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان 

سهرابی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای پوشش کیلینک‌های گیاه پزشکی برای کنترل آفات و بیماری‌ها را از دیگر برنامه های جهادکشاورزی بیان کرد و افزود: آزمایش  500 نوع خاک با تسهیلات هم از دیگر خدمات به کلزاکاران است.

وی افزود: افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: امیدواریم با قیمت مناسب و خرید تضمینی، تولید بیشتر سطح زیر کشت دانه‌های روغنی دراستان افزایش یابد تا به مرحله خودکفایی برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه