English

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان مطرح کرد:

اجرای طرح «دادرس دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» در مدارس

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هلال‌احمر برای نفوذ آموزشی در مدارس، اجرای طرح «دادرس دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» است.

اجرای طرح «دادرس دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» در مدارس

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ،حیدرعلی خانبازی با بیان اینکه این طرح با آموزش کمک‌های اولیه و تعلیم مفاهیم بشردوستی، تلاش می‌کند دانش‌آموزی با اخلاق و آماده در برابر مخاطرات تربیت کند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در طرح دادرس این است که گاهی وقت معین و ثابتی برای انجام این طرح در مدارس اختصاص پیدا نمی‌کند؛ در حالی که اگر بتوانیم ساعات معینی را به آموزش اصول هلال‌احمر و صلیب‌سرخ به دانش‌آموزان اختصاص دهیم، می‌توانیم در پیشبرد طرح‌های دیگر مثل طرح دادرس نیز موفق‌ترعمل کنیم.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به ضرورت عملی‌شدن ورود مفاهیم هلال‌احمر به مدارس در قالب کتب درسی اشاره و تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش با این طرح موافقت کند، قدم بزرگی برای تزریق مفاهیمی مثل بشردوستی، رفع تبعیض، صلح و انسان‌دوستی در جامعه برداشته خواهد شد .

خانبازی افزود: در صورت موافقت اولیه مسئولان، گام دوم آغاز می‌شود که این گام نیز بسیار پراهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم، تدوین متون و مواد درسی متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی و متناسب با اصول هلال‌احمر باید عملی شود، مثلا باید در کتاب‌های هلال‌احمر، درج مفاهیمی که پیام‌آور ترویج احترام و مذمت خشونت باشد، در اولویت قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی