English

استاندار کرمانشاه:

اجرای طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم خیز باید با جدیت ادامه پیدا کند

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اجرای طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم خیز در استان که از چند مدت گذشته با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شروع‌شده باید با جدیت همچنان ادامه داشته باشد.

اجرای طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم خیز باید با جدیت ادامه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسداله رازانی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر تعداد مرگ و میرهای ناشی از سو مصرف مواد مخدر به ترتیب بعد از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و فارس قرار دارد.

 استاندار کرمانشاه بیان داشت: این استان براساس اعلام پزشکی قانونی در سال‌های 94 و 95 رتبه پنجم در زمینه مرگ ‌و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را در کشور کسب کرده است.

وی بیان داشت: در سال 94، 132 نفر و در سال 95، 184 نفر در استان کرمانشاه به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر رازانی تاکید کرد: اگر این آمار را با توجه به جمعیت استان کرمانشاه در نظر بگیریم بدون شک جایگاه کرمانشاه در زمینه مرگ‌ و میر ناشی از مواد مخدر بیشتر از دیگر استان‌های کشور خواهد بود.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه بالاست و شیوه مصرف نیز با مخاطراتی همراه است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اجرای طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم ‌خیر قدردانی کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر به‌صورت ویژه مورد تایید مقام معظم رهبری است و وزیر کشور نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها نیز باید تشکیل شود تا وضعیت آلودگی به مواد مخدر مورد بررسی قرار دهند.

استاندار کرمانشاه افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر یک پدیده چند لایه است و نیاز به فعالیت‌های گسترده فرهنگی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ضرورت ایجاد اردوگاه ترک‌ اعتیاد در شهرستان کنگاور احساس می‌شود، گفت: زیرساخت‌های ایجاد اردوگاه ترک اعتیاد در کنگاور مناسب است.

علی شمشیری ادامه داد: اردوگاه شهدای کنگاور دارای امکاناتی همچون مدرسه، نانوایی، مغازه و سالن‌های متعدد است که می‌تواند برای ایجاد یک اردوگاه ترک اعتیاد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای اشتغال معتادان بهبود یافته چاره‌اندیشی شود، اظهار داشت: این افراد پس از ترک اعتیاد توسط جامعه و خانواده‌ها پذیرفته نمی‌شوند از این‌ رو باید با ایجاد اشتغال این مشکل برطرف شود تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه