English

مدیر علمیه حوزه علمیه خواهران استان فارس:

صحبت بر اساس باورها، زمان و مکان و مخاطب‌شناسی از اصول تبلیغ است/ تبلیغ برای پول کار ناپسندی است

مدیر علمیه حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه بستن قرارداد و گرفتن پول برای تبلیغ کار زشتی است گفت: مبلغ باید بر اساس باورهایش، سنجیدن زمان و مکان و مخاطبین منبر خود تبلیغ کنند.

صحبت بر اساس باورها، زمان و مکان و مخاطب‌شناسی از اصول تبلیغ است/ تبلیغ برای پول کار ناپسندی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، آیت‌الله علی شیخ موحد صبح امروز در نخستین گردهمایی استان تجلیل از مبلغان برتر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به داستانی از قرآن اظهار کرد: نباید برخلاف باورها صحبت کرد، ابتدا باورها را محکم کرده و بعد در مورد آن صحبت کند تا شنوده را جذب نماید.

وی افزود: حتی در مقابل دشمن باید در مورد باورها حرف زد و از صحبت در مورد شنیده‌ها پرهیز کرد تا تأثیرگذار باشد.

آیت‌الله شیخ موحد با بیان اینکه صحبت بر اساس باورها اصل اول است تصریح کرد: باید بر طبق زمان و مکان صحبت کرد. پیش از پرداختن به یک موضوع باید بر اساس زمان، مکان و افرادی که در آن جلسه حضور دارند توجه کرد. صحبت‌ها بر اساس اطلاعات به روز باشد و مبلغ نباید سراغ قصه‌های کهنه برود.

مدیر علمیه حوزه علمیه خواهران استان فارس مخاطب‌شناسی مهم‌ترین اصل در یک تبلیغ است تأکید کرد: برای آنکه یک تبلیغ تأثیرگذار باشد باید مخاطب را شناخت، تبلیغ بدون توجه به مخاطبان تأثیر صحیح را نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: در تبلیغ به دنبال پول گرفتن نباشید و این روش بزرگان و علمای ما هستند. قرارداد بستن برای تبلیغ کار زشتی است. برای تبلیغ باید تحصیلات مبلغ به سطح مناسبی برسد. در مواردی مانند نماز جمعه سن باید به شأن این منبر رسیده باشد.

 در انتهای مراسم از مبلغان برتر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس تقدیر شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه