English

معاون استاندار خبر داد:

پرداخت ‌۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات در ۲ ماه گذشته به واحدهای تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه گفت: در ماه‌های تیر و مرداد 105 میلیارد ریال تسهیلات برای شکوفایی واحدهای تولیدی استان پرداخت‌شده است.

پرداخت ‌105 میلیارد ریال تسهیلات در 2 ماه گذشته به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهندس رضا رحیمی در کارگروه تسهیل در سرمایه‌گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات به طرح‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و بنگاه‌های اقتصادی استان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم به‌منظور پرداخت این میزان تسهیلات از ابتدای سال صورت گرفت، اما روند پرداخت آن از ابتدای تیرماه آغازشده است.

معاون استاندار کرمانشاه سهم این استان از پرداخت تسهیلات کشوری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی رتبه اول کشور و در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش صنعتی رتبه سوم کشور را دارد.

مهندس رحیمی گفت: به‌منظور رفع مشکلات اقتصادی استان نیازمند حمایت از بخش خصوصی هستیم از این‌رو امیدواریم روند پرداخت تسهیلات در کرمانشاه تا پایان سال به این شکل ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سه پروژه بزرگ 'طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک '، 'زرین کود کرمانشاه ' و 'کاغذسازی اسلام‌آباد غرب ' در صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شدند، گفت: اجرای این سه پروژه هم‌اکنون به‌واسطه آورده اولیه سرمایه‌گذاران شروع‌شده است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک استان کرمانشاه با 220 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و چهار هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی از سه سال قبل در صندوق توسعه ملی باقی‌مانده بود.

مهندس رحیمی افزود: کارشناسان صندوق توسعه ملی بر این باور بودند که میزان تولید این واحد بیشتر از نیاز کشور است از این‌رو پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی و تاکید بر صادرات محور بودن، این پروژه تامین اعتبار شد.

وی در رابطه با پروژه شرکت زرین کود گفت: این شرکت پس از شروع به کار صد هزار تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه را با پوشش گوگرد به کود تبدیل می‌کند.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این شرکت در شهرک صنعتی کرمانشاه ایجاد خواهد شد، گفت: این پروژه برای اجرا به 14 میلیون یورو اعتبار ارزی و 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که صندوق توسعه ملی با آن موافقت کرده است.

مهندس رحیمی همچنین ایجاد کارخانه کاغذسازی اسلام‌آباد غرب را نیز پروژه‌ای کم‌نظیر دانست و گفت: این کارخانه بدون نیاز به چوب و با استفاده از سنگ آهک منطقه، کاغذ تولید خواهد کرد.

وی گفت: این کارخانه با اشتغال‌زایی بیش از 90 نفر و تولید سالانه پنج هزار تن کاغذ به هفت میلیون یورو اعتبار ارزی و 100 میلیارد ریال اعتباری ریالی نیاز دارد که صندوق توسعه ملی با آن موافقت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه