English

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بر مشکلات سرپوش نمی‌گذاریم بلکه صادقانه مطرح کرده و طلب یاری می‌کنیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سلامت در مفهومی گسترده‌تر از سلامت جسمی است در حالی که معطوف شدن به درمان و مشکلات فراوان این حوزه سایر مؤلفه‌های تعریف سلامت را مورد غفلت قرار می‌دهد.

بر مشکلات سرپوش نمی‌گذاریم بلکه صادقانه مطرح کرده و طلب یاری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مرادی ایجاد معاونت اجتماعی را نکته مهمی در پرداختن به جنبه‌های مردمی و اجتماعی سلامت دانست و گفت: در جامعه‌ای با مشکلات روحی، الگوی نامناسب تغذیه‌ای، جان نا ایمن، اعتیاد و مشکلات رفتاری، سلامت به‌طورجدی تهدید می‌شود.

 وی ابراز داشت: ما مشکلات و کاستی‌های مختلفی در بخش سلامت داریم و نمی‌خواهیم بر آن سرپوش بگذاریم و توان ما برای پوشش دادن آنها کم است لذا صادقانه مشکلات را با مراجعی چون نمایندگان، ائمه جمعه، معتمدین و اصحاب رسانه در میان می‌گذاریم تا با توجه به دلسوزی که در آنان سراغ داریم در مسیر رفع مشکلات شریک ما شوند.

مرادی که در جمع مدیران معاونت اجتماعی سخن می‌گفت نقش خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه کار خیرین موجب پیشرفت در امور اجتماعی، رفاهی و سلامت مردم می‌شود افزود: وظیفه‌ی ما آشنا کردن آنان به مشکلات بهداشتی و درمانی جامعه است و با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و پویا می‌توان برخی از مشکلات این حوزه را کاهش داد.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما به‌منظور فرهنگ‌سازی سلامت تأکید کرد و گفت: روش‌های هنرمندانه انتقال پیام و به کار گرفتن زبان انیمیشن یا کلیپ‌های تأثیرگذار با سهولت بیشتری به مخاطب منعکس می‌شود. جوانان اگر متوجه شوند که با سرعت در رانندگی ممکن است دچار قطعی نخاع شده و یا با استفاده از داروهای نیروزا دچار عقیمی و مشکلات هورمونی متعدد می‌شوند مسلماً در رفتارهای آنان تأثیر خواهد گذاشت.

سرپرست دانشگاه در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران در معاونت نوپای اجتماعی با توجه به وجود آرمان مشترک اعتلای سلامت بر کار گروهی به‌صورت یک مجموعه واحد برای رسیدن به آن در تمام بخش‌های دانشگاهی تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه