English

مهاجرت، کمبود نیروی انسانی و تراکم دانش آموزی چالش های جدی آموزش و پرورش خوزستان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان سومین استان از نظر جمعیت دانش‌آموزی با چالش مهاجرت، کمبود نیروی انسانی و تراکم دانش آموزی مواجه است.

مهاجرت، کمبود نیروی انسانی و تراکم دانش آموزی چالش های  جدی آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حرج چلداوی گفت: تراکم دانش‌آموزان در خوزستان 24 بوده و کمبود نیروی انسانی از چالش‌های جدی آموزش و پرورش استان است.

وی بیان داشت: بیش از یک ‌ششم کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور به خوزستان اختصاص داشته و این کمبود به دلیل مهاجرت‌ها در حال افزایش است.

چلداوی اظهار داشت: خوزستان با داشتن 981 هزار و 670 دانش‌آموز، سومین استان از نظر جمعیت دانش‌آموزی پس از خراسان رضوی و تهران است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش تصمیم دارد در راستای ساماندهی نیروی انسانی و ارائه خدمات بهتر به عشایران، مدارس عشایری که سال‌ها در منطقه‌ای ثابت‌ هستند را به اداره آموزش و پرورش مناطق واگذار کند. در حال حاضر در 14 منطقه عشایری، مدرسه ثابت وجود دارد. آموزش و پرورش عشایر برای نظارت بر این مدارس، باید راه طولانی را طی کند، بنابراین بهتر است این مدارس به ادارات مناطق واگذار شوند تا کیفیت آموزشی نیز بالا رود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: از سوی دیگر شورای روستاها، بخشداران، دهیاران نیز به طور داوطلبانه متقاضی شدند که این مدارس زیرمجموعه ادارات شهرستان‌ها باشند. این کار باعث می‌شود فرصت بیش تری برای مدارس عشایری که نیاز بیش تری به توجه دارند، داده و خدمت‌رسانی بهتری به آن‌ها انجام شود.

چلداوی در پایان گفت: اکنون با اداره آموزش و پرورش عشایر توافق شده که حداقل 30 مدرسه به ادارات مناطق واگذار شوند. از سویی برخی مدارس عشایری در منطقه سردشت قرار دارند که زیرمجموعه اداره شهرستان هستند که این مدارس شرایطی عشایری دارند و باید به آموزش و پرورش عشایر واگذار شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه