English

استانداری گیلان و سه گزینه جدید/ خداحافظ استاندار مهربان

امروزهیئت وزیران به استانداران هفت استان کشور رای اعتماد داد که در این بین دکتر محمد علی نجفی استاندار سابق گیلان، به عنوان استاندار مردم البرز معرفی شد.

استانداری گیلان و سه گزینه جدید/ خداحافظ استاندار مهربان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، تغییر استانداران یکی از حساس ترین تغییرات مدیریتی است که می تواند در یک استان اتفاق بیفتد.

اما آنچه مهم است کارآمدی است و اینکه با آمدن استاندار جدید چه تحول اقتصادی در استان رخ خواهد داد ...

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی، آقایان فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

هیئت دولت همچنین از زحمات استانداران قبلی تشکر کرد.

گفتنی است محمدعلی نجفی پیش از این استاندار گیلان بود از این پس به عنوان استاندار مردم البرز معرفی شده است.

استانداران  نمایندگان عالی دولت در یک استان هستند و بنا به پیشنهاد وزیر کشور و با موافقت هیات دولت انتخاب می شوند  و در مقابل وزیر کشور پاسخگو هستند.

و اما اکنون در مورد گیلان سه گزینه مطرح شده است؛

آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که سه نفر بیشترین شانس را برای تصدی سمت استانداری گیلان دارند که در این گزارش به صورت اجمالی به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

 

کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان

محمدعلی (کیوان) محمدی متولد رشت، فوق لیسانس مردمشناسی از دانشگاه تهران، دانشجوی دکتری انسان‌شناسی، عضو هیأت علمی و مربی گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان است.

او در تیرماه سال ۹۳ از سوی محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان عنوان مشاور عالی وی منصوب شد.

محمدی از فعالان سیاسی استان و دبیر حزب اعتدال و توسعه منطقه گیلان می باشد و در سابقه کاری خود مدیرکلی سیاسی استانداری هرمزگان و مدیرکلی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان را دارد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اردیبهشت سال ۹۴ و در اولین حکم رؤسای نمایندگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها محمدی را به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان منصوب کرد.

 

مصطفی سالاری کیست؟

سالاری متولد ۱۳۵۵ در استان بوشهر بوده و تحصیلکرده لیسانس رشته حقوق، فوق‌لیسانس حقوق عمومی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (با کسب رتبه اول)، دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است.

سالاری در سال ۱۳۸۱ جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته است.

وی پیش از این استاندار بوشهر و با حکم بیژن زنگنه، عضو کارگروه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران شد.

او قبل از این، رئیس پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت بود. مصطفی سالاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از اعضای ستاد مرکزی انتخابات روحانی و مسئول هماهنگ‌کننده ستادهای انتخاباتی در مناطق جنوب کشور بود.

هادی حق شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی

دکتر هادی حق شناس نماینده سابق مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر گزینه جدی استانداری گیلان است.

او کارشناسی برق را از دانشگاه علم و صنعت تهران اخذ نموده و وارد سازمان بنادر شد. مدیرکلی بنادر و دریانوردی مازندران، خوزستان، گیلان، عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، نمایندگی مردم بندر انزلی در دورهه فتم مجلس شورای اسلامی، معاونت سازمان بنادر و دریانوردی تنها گوشه ای از سوابق اجرایی وی می‌باشد. ناگفته نماد که حق شناس از اعضای فعال ستاد انتخاباتی روحانی در استان گیلان بود و نقش ارزنده ای در دفاع از دولت ایفا کرد.

حق شناس با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان عضو هیات عامل و معاون دریایی بنادر و دریانوردی کشور منصوب شد.

این رسانه یادآور می شود؛ آنچه که باید مد نظر انتخاب

یک استاندار قرار گیرد میزان کارآمدی و داشتن برنامه های جامع و اجرایی است.

یک استاندار باید؛ اعتمادسازی کند، برمبنای خرد جمعی تصمیم بگیرد .

در جهت ارتقای صنعتی یا کشاورزی و مزیت های استان بکوشد.

 استان را در مدار توسعه یافتگی قرار دهد، حضور فعال و پیگیر در حوزه های انتخابیه برای رفع مشکلات مردمی داشته باشد.

برای جذب و جلب سرمایه  گذاری خارجی و داخلی تلاش کند .

 به دنبال ترویج و تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی باشد، موجبات کاهش نرخ بیکاری را فراهم کند.

  تعامل و همفکری سازنده داشته و بزرگان و پیشکسوتان و نخبگان استان را ارج نهد و محترم بشمارد.

 استاندار باید از تنگ نظری و نگرش سلیقه ای پرهیز کند ، از نیروهای شایسته موجود در بدنه استانداری استفاده و این بدنه را تقویت کند، از نیروهای با تجربه و کارآمد استفاده کند.

در جهت ارتقای امنیت اجتماعی برنامه داشته باشد.

  حقوق اقلیت ها و قومیت ها را محترم شمرده و از توانمندی های آنان استفاده کند، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، برای بهره وری منابع انسانی برنامه ریزی کند، مزیت خلق نماید، منابع مالی را هدایت و جلوی اسراف منابع و رانت ها را بگیرد، پیگیر مطالبات مردمی باشد، تیم اجرایی کارآمد داشته باشد، در ارتقای امنیت عمومی بکوشد، وضعیت بهداشت و درمان استان را سامان دهد، و ...

بیشترین انتظار مردم فهیم و فرهیخته گیلان روی کار امدن استانداری است که بتواند با جذب سرمایه گذار در بهبود وضعیت اشتغال استان نقش موثری ایفا کرده وبا شهامت  جلوی هرگونه باندبازی و رانت خواری سینه سپر کند.

و اما دکتر محمد علی نجفی استاندار سابق گیلان که امروز با رای اعتماد هیات وزیران به سمت استانداری البرز معرفی شد مردی با اخلاق بود که بیشتر گیلانی ها به ویژه نماینده ولی فقیه در استان از رفتن وی راضی نبوده و از او به عنوان مرد اعتدالگرای با اخلاق یاد می کنند و معتقدند که در زمان نجفی گیلان در ابعاد مختلف از آرامش نسبی برخوردار بوده است.

به گزارش موج، مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، تاکنون برای اعلام نظر مشورتی به وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار برای گیلان، به اجماع نرسیده است.

و در صورتی که این مجمع در روزهای آینده بر روی گزینه ای برای استانداری گیلان به اجماع برسد، به عنوان نظر مشورتی به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

اما زمزمه ها حاکی از آن است که دکتر سالاری شانس بیشتری برای تصدی استاندری گیلان را داراست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه