English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

الگو برداری کشور های پیشرفته از خدمات بهورزی در ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۷۰۰بهورز در استان گیلان فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: بسیاری از کشور های پیشرفته از خدمات بهورزی در ایران الگوبرداری می کنند.

الگو برداری کشور های پیشرفته از خدمات بهورزی در ایران

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،  محمدرضا نقی پور امروز در مراسم گرامیداشت روز بهورز که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی گیلان برگزار شد،  با بیان اینکه بهورزان نماد حقیقی سلامت در جامعه هستند، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از اقدامات ارزشمند در بخش وزارت بهداشت اجرای طرح تحول سلامت بود.

وی افزود: موفقیت این طرح در روستاها بیشتر از شهر بود و امیدواریم با همکاری و همیاری بهورزان این موفقیت را به شهرها هم برسانیم.

وی با بیان اینکه از بعد از انقلاب شاخص های سلامت ارتقا یافت، یادآور شد: بسیاری از کشور های پیشرفته از خدمات بهورزی در ایران الگوبرداری کردند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه یک هزار و 700بهورز در استان گیلان فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: سیستم کاری بهورز محل تلاقی تحول و تخصص است و بهورزان براساس عشق به مردم کار میکنند و باید به این قشر توجه ویژه ای کرد.

وی با بیان اینکه بهورزان امین مردم هستند تصریح کرد: آنها به رازها و مشکلات مردم آگاهی دارند و مشاور صادق روستاییان محسوب میشوند.

نقی پور گفت: استان گیلان دارای ۹۷۳ روستا است که همه آنها دارای خانه بهداشت هستند.

وی با بیان اینکه بهورزان خدمات پایه سلامت را برای همه گروهای سنی ارایه میدهند افزود: این خدمات شامل مشاوره قبل و بعد ازدواج, مراقبتهای دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد و واکسیانسیون است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در پایان اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم بگوییم پوشش بهورزان در روستاها ۱۰۰ درصد بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه