English

در دیدار رئیس شورای اسلامی رشت با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان بیان شد:

مشکل فشار آب محلات حاشیه نشین برطرف شود/ تعامل و همدلی شورای رشت با سازمانها

ظهر امروز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با رئیس شورای اسلامی رشت دیدار و گفت و گو کرد.

مشکل فشار آب محلات حاشیه نشین برطرف شود/ تعامل و همدلی شورای رشت با سازمانها

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدا با ابراز خرسندی در خصوص تعامل خوب شورای پنجم رشت با دیگر سازمانها اظهار کرد: حدود دو هفته از آغاز فعالیت شورای پنجم رشت می گذرد و طی این مدت فضای همدلی و تعامل بین شورا و کلیه دستگاههای خدمات رسان در شهر به خوبی احساس می شود.

سید امیر حسین علوی با اشاره به بازدید از سد شهر بیجار افزود: از جمله وظایف شوراهای اسلامی سرکشی به حوزه های مختلف و اطلاع از نیازها و خدمات موجود می باشد.

علوی با اذعان به اینکه ظرفیتهای خوبی در شورای پنجم رشت قرار دارد تصریح کرد: در هر کدام از اعضای شورای رشت پتانسیل های خوبی وجود دارد و این موضوع می تواند موجب تعالی و تو سعه همه جانبه رشت بشود.

رئیس شورای اسلامی رشت سازمان آب و فاضلاب را یک سازمان در هم تنیده با شهرداری دانست و بیان کرد: جنس خدمات شهرداری با سازمان آب و فاضلاب بسیار نزدیک است و با تعامل و یکدلی می توانند بسیاری از مشکلات را مرتفع و در خدمات رسانی موفق تر عمل کنند.

علوی با اشاره به مشکل فشار آب در برخی از مناطق رشت اظهار کرد: متاسفانه در محلاتی از جمله نخودچر، حمیدیان و... شاهد مشکل فشار آب هستیم و شهروندان در این خصوص گلایه دارند.

وی با اذعان به اینکه وضعیت رودخانه های رشت بسیار نامطلوب است تصریح کرد: متاسفانه وضعیت نامطبوع رودخانه های رشت موجب بروز بسیاری از بیماریها شده و انتظار دارم برای رفع این مشکل شورای رشت و سازمان آب و فاضلاب با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختصاص پنجاه میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی دو رودخانه رشت بیان کرد: امیدوارم با عزم ملی آلودگیهای دو رودخانه رشت برطرف شود.

وی رفع مشکلات زیست محیطی در رشت را از جمله مطالبات شهروندان دانست و گفت: شورای رشت آمادگی دارد تا در این خصوص هرگونه تعامل و همکاری لازم را با دستگاههای متولی داشته باشد.

 وی افزود: اعتبارات استانی پاسخگوی رفع مشکلات زیست محیطی نیست و باید در راستای جذب اعتبارات ملی بکوشیم و در غیر اینصورت رفع مشکل آب و فاضلاب شهر رشت به نوادگان ما انتقال خواهد یافت.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز اظهار کرد: اقدامات خوبی جهت رفع مشکل آب و فاضلاب شهر رشت انجام شده است و در این راستا تصفیه خانه مسکن مهر که ویژه مسکن مهر و جنوب شهر است طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سید محسن حسینی با اشاره به اینکه شورای پنجم رشت تعامل خوبی با سازمانها برقرار کرده است گفت: لوله گذاری کانال (ژپنج )از جمله اقداماتی که در دست اجرا داریم و تعامل شورا و شهرداری رشت موجب سرعت یافتن این اقدامات خواهد شد.

وی افزود: تکمیل رینگ آب شهر رشت توسط پیمانکار در حال اجرا شدن است و حفاریهای بسیاری در این خصوص در سطح رشت انجام خواهد شد.

حسینی با اذعان به اینکه فاز دوم تصفیه خانه آب در سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید بیان کرد: آب و فاضلاب گیلان بر اساس افق تنظیم شده در حرکت است و تا زمانیکه تعامل و همراهی ما بین دستگاهها وجود داشته باشد اجرای پروژه ها نیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی خواستار بازدید رئیس و اعضای شورای رشت از پروژه تکمیل رینگ آب شهر رشت شد و تصریح کرد: راه اندازی سیستم کنترل از راه دور آب و فاضلاب از دیگر اقداماتی است که می تواند نقش موثری در رفع مشکلات سازمان ایفا کند.

 در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای رشت اظهار کرد: شهروندان از شورا و دیگر دستگاهها انتظار خدمت دارند.

 حامد عبداالهی افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر خدماتی که شهروندان انتظار داشتند به آنان ارائه نشده است و بنده معتقدم برای رفع مشکلات و نیازهای شهر رشت از اعتبارات ملی بهره مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: متاسفانه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به علت مشکلات شخصی با یکدیگر به اجماع نمی رسند و باید از ظرفیت محمد باقر نوبخت که نقشی کلیدی در دولت دارد استفاده نمود.

عبداللهی با اشاره به مباحث تبصره ۳ و ماده ۷ مربوط به آب و فاضلاب و شهرداریها بیان کرد: در بسیاری از استانهای کشور بر اساس این دو بند تعاملات خوبی ما بین شهرداریها و آب و فاضلاب ایجاد شده است و امیدوارم شاهد تحقق این مهم در رشت نیز باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: متاسفانه به علت مشکلات زیست محیطی شاهد مشکلات متعددی هستیم و هزینه های درمان در محلات سیاه اسطخر ، عینک و... که جزو محلات کم برخوردار هستند بسیار افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه