English

دادستان کشور در قم مطرح کرد:

نیازمند ورود قضات و وکلای بسیجی انقلابی به دستگاه قضا هستیم

دادستان کل کشور بیان کرد: امروزه به شدت نیازمند قاضی انقلابی هستیم که متاسفانه کم داریم؛ در عرصه وکالت، اعم از کانون وکلا و مرکز وکالت به شدت نیازمند جوانان بسیجی و معتقد به تدین اسلامی هستیم.

نیازمند ورود قضات و وکلای بسیجی انقلابی به دستگاه قضا هستیم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری در همایش بسیج حقوق دانان کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) گفت: ایشان به یکی از یاران خویش فرمودند،‌در مسیر حق گام بردار، ولو اینکه در این مسیر دچار گرفتاری هم شوی؛ بنا نیست که انسان در زندگی خود مسیری را انتخاب کنند که در آن مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: امام(ع) در ادامه فرمودند،‌مسیر حق گویی و حق شناسی و رفتار به حق مسیر هدایت و فلاح ونجات و رستگاری انسان است؛ امام فرمودند،‌ مسیرباطل و انحراف هیچگاه انسان را به نجات نخواهد رساند.

دادستان کل کشور بیان کرد: خداوند در دو جای قرآن به جای صیغه امر از واژه امر استفاده می‎کند و هر دوی این موارد نیز در خصوص اجرای عدالت است؛خداوند در سوره نسا امر می دارد که امانات را به اهل شان برگردانید؛ مفسران شیعه و سنی مصادیقی را برای آن ذکر کردند؛ در تفاسیر شیعی بیان شده است که این امانت، امانت الهی به پیامبر و ائمه اطهار(ع) یا همان ولایت الهی است.

وی افزود: خداوند در ذیل همین آیه، خداوند به امانات دیگری نیز اشاره می کند که شامل امانات بین مردم نیز می‏شود؛ بسیاری از مفسران بحث تحکموا بالعدل را منحصر به قضاوت نمی‎دانند بلکه همه قوا که مسئولیت حکومت را دارند در این زمینه مسئول هستند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری افزود: عدالت خمیر مایه حکومت در نظام جمهوری اسلامی است؛ اجرای عدالت تنها منحصر به قوه قضایی نیست بلکه همه قوا باید این عدالت رادر ارکان مختلف اجرا کنند؛ در سوره نحل، خداوند ما را به عدال و احسان امر می‎کند؛ با این وجود تکلیف ما مشخص است و کسانی که در رشته حقوق تحصیل می کنند باید این وظایف را به خوبی انجام دهند.

دادستان کل کشور با ذکر این مطلب که اگر کسی در خود نمی بیند که توان اجرای عدالت را داشته باشند نباید در این راه گام بردارد تصریح کرد: در حوزه قضایی زمینه های فساد فراهم است و اگر کسی ناصالح باشد با سواستفاده هایی که می تواند داشته باشد آلوده خواهد شد؛کسی که در این مسیر گام بر می‎دارد باید با استحکام گام بردارد زیرا در این مسیر تهدیدات و مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: امکان آلوده شدن در این عرصه وجود دارد ولی اگر کسی مسیر سالمی را طی کند قطعا خداوند نیز او را یاری می کند؛ حقوق دانان در جامعه ای وارد می شوند که به شدت نیازمند حقوق دان با روحیه بسیجی است.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: امروز جامعه حقوق دان کشور اعم از دستگاه قضایی و کانون وکلا و بازار مشاورین حقوق به شدت نیازمند جوانان معتقد و با تفکر بسیجی است و با کمال تاسف باید گفت که در طول سالهای پس از انقلاب نتوانستیم بازار نیاز حقوق دانی خود را با این تفکرو این جوانان پر کنیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: امروزه به شدت نیازمند قاضی انقلابی هستیم که متاسفانه کم داریم؛ در عرصه وکلات، اعم از کانون وکلا و مرکز وکالت به شدت نیازمند جوانان بسیجی و معتقد به تدین اسلامی هستیم؛ کمبود قضا انقلابی حس می شود؛ امروز 10 هزار قاضی در دستگاه قضایی فعالیت دارند؛ رهبر انقلاب در یکی از ملاقات ها فرمودند، امروز دستگاه قضایی باید صددرصد انقلابی باشد و سپس انقلابی بودن را معنی کردند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: انتظاری که از سازمان بسیج حقوق دانان است این است که این تشکل و تجمع باید زودتر از اینها ایجاد می شد؛ این تجمع دیر شروع شد و در حال حاضر آسیب های آن را می بینیم.

وی گفت: کانون وکلا شامل انسان های وارسته بسیاری است؛ چند روز پیش به آنها گفتم که این کانون در درون نظام حرکت می کند، ولی این چه کانونی است که در مقابل حوادث بسیار مهم و سرنوشت ساز، حتی یک آه نیز نمی‎کشد؛ یک عضو این کانون در دامن صهیونیست سجده می کند و دریوزگی آنها را می کند و در آنجا نیز خود را وابسته کانون می کند ولی کانون از آن اعلام برائت نمی کند.

وی افزود: امروزه وضعیت حقوق بشر قابل مشاهده است و با این وضعیت جادارد که انسان به حال این حقوق بشر که مدعیان دروغین و گرگان درنده در پوست میش خود را مدافع آن معرفی می کند و این همه جنایت را به بشر تحمیل میکند خون گریه کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: این جنایاتی که امروزه در میانمار انجام شده است  و آن زن ضد بشری که به او مدال افتخار صلح می دهند این همه جنایت را علیه مردم خود روا می دارد ؛این مجامع دروغین حقوق بشر با خون آمدن بینی یک غربی، دنیا را به چالش می کشند، ولی صدای آنها در مقابل این همه ظلم علیه مسلمانان در نمی آید و تازه ادعا می کنند که ایران باید خسارت کشته های ما در عراق را بدهد در حالی که جنایت را آنها مرتکب شدند و ما باید هزینه آن را بدهیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: امروزه جرم و جنایات عظیمی در میانماز انجام می شود و انسان های بی گناه و زن و مرد و بیمار و پیرمرد و پیرزن و کودکی که امروز در آتش میانماری ها تکه تکه می شوند با بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر مواجه شده است.

وی گفت: حقوق دانان بسیجی باید با اندیشه بسیجی خود فریادگر این بی عدالتی ها باشد و با آنها مبارزه کند؛ مسئولان اجرایی و قضایی در کشور ما برنامه هایی را در صدد اجرا دارند که حداقل وظیفه خود را در این عرصه انجام دهند.

وی افزود: یک جاسوس آمریکایی در ایران با تمام مدارک و با رعایت همه حقوق قضایی محکوم می شود و در مقابل دنیا این مساله را یک اقدام ظالمانه و نقض حقوق بشر معرفی می‏‎کنند؛ ولی بزرگترین جنایات عالم را به هیچ می‏ انگارند و سعی می‎کنند آنها را مخفی نگاه دارند.

دادستان کل کشور بیان کرد: بسیجیان حقوق دان نباید به دنبال ثروت اندوزی باشند؛ زیرا اگر کسی به دنبال ثروت اندوزی باشد در مقام قضاوت و وکالت، آلوده خواهد شد؛ امروزه شاهد یک آسیب جدی هستیم که بازار وکالت ما را تهدید می کند چون برخی از وکلا به دنبال پول هستند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: رهبر انقلاب بیان کردند که کشور ما باید ندای مظلومان را به هر نحوی که شده پیگیری کند زیرا در نظام جمهوری اسلام قابل قبول نیست که مسلمانی تحت ظلم باشد و اقدامی برای استیفای حقوق او انجام نشود هرچند که این تلاش به نتیجه هم نرسد ولی کارهای لازم باید انجام شود.

وی گفت: حقوق دانان بسیجی باید در محیط های مختلف دوستان و همکاران و فعالان این عرصه را جذب این جریان کنند تا آنها نیز با نگاهی دینی و بسیجی به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه