English

شهردار کرمانشاه:

اقدامات گسترده‌تری در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر کرمانشاه برنامه‌ریزی شود

شهردار کرمانشاه ضمن معرفی مهدی عبدالمالکی به‌ عنوان سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه، بر برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات گسترده‌تری در حوزه فرهنگی اجتماعی تأکید کرد.

اقدامات گسترده‌تری در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر کرمانشاه برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آرش رضایی بابیان اینکه انصافاً زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی که در این دوره در شهر اتفاق افتاده، مطلوب بوده است، گفت: توجه به حوزه فرهنگی اجتماعی جزو اهداف و برنامه‌های بنده بوده است و تلاشم بر این بوده که وزن وب‌های مناسبی به آن داده شود و توجه ویژه‌ای هم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بودجه خوبی به بخش فرهنگی اختصاص یافت، افزود: نیمه اول سال را به دلایل غیرقابل‌اجتنابی از دست دادیم و باید توان و هم‌وغم بیشتری برای جبران این موضوع در نیمه دوم سال بگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به کار فرهنگی بیشتری هست و فعالیت‌های فرهنگی باید بیش از گذشته باشد، گفت: شهرداری امکانات گسترده‌ای دارد و انتظار می‌رود با تجهیز و استفاده از نرم‌افزارها در جهت فرهنگ‌سازی اقدام شود و بتوان در این عرصه بسیار مهم گام‌های بلند‌تر و مثمر ثمرتر برای ارتقای فرهنگ عمومی برداشت.

شهردار کرمانشاه بر راه‌اندازی ستاد اربعین شهرداری و برنامه‌ریزی و اجرای سوگواره‌ها و جشنواره‌های ملی و مذهبی، تعزیه‌خوانی و تئاتر خیابانی تأکید کرد و افزود: پیش‌بینی ما این است که قریب 700 تا 800 هزار زائر اربعین وارد کرمانشاه شوند تا از طریق مرز خسروی به کربلا بروند و در چند روزی که میهمان کرمانشاه خواهند بود باید چهره فرهنگی واقعی شهر را ببینند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی ما ارتقای فرهنگ عمومی است و برای این منظور باید کارهای زیربنایی کرد و با برنامه‌ریزی پیش رفت.

رضایی گفت: گاهی اجرای یک پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ممکن است به‌اندازه یک کار فرهنگی اثرگذار نباشد و به چشم مردم نیاید چون مردم تشنه و مشتاق کارهای فرهنگی هستند.

وی ابراز کرد: ما از این منظر رسالت سنگینی به دوش داریم، ازاین‌رو شهرداری باید به‌عنوان یکی از سازمان‌ها در این زمینه تلاش کرده و آن بخشی که وظیفه شهرداری است را با جدیت دنبال کند.

رضایی ادامه داد: ما با نگاه جامعه‌محور و نگاه فرهنگی که داریم و با استفاده از ساختاری که در شهر ایجادشده است، باید تلاش کنیم تا بتوانیم در این زمینه ایفای نقش کنیم.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: امروز به عمل می‌بینیم که شهرداری بخش اعظمی از کار خود را در راستای فرهنگ‌سازی گذاشته است و شهرداری در میدانی قرار دارد که باید سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار آن قرار بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه