English

مداحان در بالا بردن بصیرت عاشورایی در مردم تاثیرگذارند

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان: مداحان در ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف جزو تاثیرگذارترین افراد هستند.

مداحان در بالا بردن بصیرت عاشورایی در مردم تاثیرگذارند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده گفت:  شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی ، همواره رکن اصلی برنامه‏ های فرهنگی جاری در کشور بوده است و مداحان قسمت بزرگی از این رکن هستند که می توانند این بصیرت بزرگ را به مردم بشناسانند.

علیزاده با اشاره به اینکه مداحان در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند، افزود: مداحان در بازگویی روایت‌ها و ساخت اشعار مذهبی از خرافه‌گویی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف یکی از نیازهای روز جامعه است، افزود:  مداحان یکی از تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در ترویج فرهنگ وقف و گسترش آن در جامعه تلاش کنند، افزود: نقش مداحان در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار است، بیشتر این موقوفات به ساخت مسجد، تبلیغ شعائر اسلامی، عزاداری سیدالشهدا و خانه‌های قرآنی اختصاص دارد.

علیزاده با بیان اینکه آثار و برکات وقف هر روز در حال نمایان شدن در جامعه است، گفت: سنت حسنه وقف بیشتر از گذشته نیازمند ترویج و تبلیغ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی