English

موی چایا هنری فراتر از یک سبک رزمی و در حال رشد است

رئیس موی چایا گیلان گفت: موی چایا هنری با تاریخی آشکار و دست یافتنی است.

موی چایا هنری فراتر از یک سبک رزمی و در حال رشد است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدرمضانی با بیان اینکه این سبک از اوایل سال 2014 توسط عماد غلامی مقدم به ایران راه پیدا کرده است، افزود: غلامی مقدم با اخذ مربیگری و نمایندگی این سبک زیرنظر اساتید بزرگ موی چایا آموزش دیده و موفق به تاسیس اولین کلاس آموزش موی چایا در ایران شدند.

محمد رمضانی ادامه داد:هنر موی چایا هنر استفاده از تمام نقاط بدن به عنوان سلاح است که اغلب از تکنیکهای آرنج و زانو استفاده می‌کند.

رئیس موی چایا گیلان با بیان اینکه تفاوتهای بسیاری بین سبک موی چایا با سایر سبکهای تایلندی وجود دارد ،خاطر نشان کرد:تفاوتهای کلیدی مانند وضعیت و نشست پایین در گارد موی چایا و شکستن مفاصل و پرتاب کردن و تکنیک های فوق العاده، این مجموعه تکنیک ها باعث شهرت موی چایا شده است.

وی تصریح کرد: موی چایا در حال حیات و رشد است و هنر رزمی موی چایا هنری فراتر از یک سبک رزمی است.

رمضانی از آغاز فعالیت این سبک در استان گیلان خبرداد و گفت: گیلان از جوانان قدرتمندی در هنرهای رزمی برخوردار است و استقبال این قشر برای فعالیت در سبک موی چایا چشمگیر است.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادها در سنین مختلف استان در حال انجام است، اضافه کرد:  بینی می‌شود، در مسابقات موی چایا که در آینده نزدیک در استان برگزار خواهد شد، شاهد درخشش نوجوان و جوانان هنرجوی موی چایا از گیلان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه