English

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در گرگان

اجرای طرح بازنگری در واحدهای درسی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از اجرای طرح بازنگری در واحدهای درسی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کشور در ۱۶ رشته در حال تحصیل هستند.

 اجرای طرح بازنگری در واحدهای درسی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری موج، محمود مهرمحمدی ظهر امروز در دومین جشنواره دانش‌آموختگی معلمان دانشگاه فرهنگیان گلستان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان متولی امر تعلیم و تربیت معلم و نیروی انسانی برای آموزش و پرورش کشور است.

وی تصریح کرد: از طریق کنکور سراسری براساس ظرفیت آموزش و پرورش دانشجوی کارشناسی پیوسته در رشته‎های مورد نیاز برای آموزش و پرورش معلم پذیرش می‎کنیم و این روش اصلی برای جذب معلمان ما در کشور به شمار می‎رود.

جذب دانشجوی معلم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: روش دوم جذب دانشجو معلم استخدامی از بین دانش‎آموختگان دانشگاه‌های مختلف در رقابتی بسیار جدی است که این افراد در برنامه یک‌ساله و پس از گذراندن دوره‎های آموزشی اخذ گواهی صلاحیت معلمی را دریافت می‎کنند.

مهرمحمدی ادامه داد: روش دیگر جذب معلمان ما جذب از بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش در سراسر کشور است و معلمان شاغل برای ارتقاء سطح علمی خود می‎توانند و در دانشگاه فرهنگیان تحصیل و مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد کسب کنند. در حال حاضر نزدیک به 50 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در 16 رشته در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه  این 16 رشته، رشته‎های مورد نیاز ما را در آموزش و پرورش تامین می‎کند، گفت: ارزیابی وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور مشخص و به ما برای آموزش معلمان ابلاغ می‌شود و ما اساسی‌ترین کاری که در دانشگاه فرهنگیان انجام دادیم تا معلمان بهتری تقدیم نظام تعلیم و تربیت کنیم، بازنگری در واحدهای درسی بوده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد: در زمان تاسیس دانشگاه فرهنگیان برنامه‎های درسی کهنه و با قدمت 15 الی 20 سال بود و هنوز نیز در این زمینه تلاش‎های برای بازنگری برنامه‎های درسی انجام می‎دهیم.

مهرمحمدی افزود: در راستای جذب استاد در دانشگاه فرهنگیان نیز گام برداشتیم و به توسعه برنامه فرهنگی و اجتماعی که به شکل‎گیری شخصیت معلمان کمک می‎کند به ویژه با تاسیس کانون دانشجویی و تشکل‎های سیاسی و اجتماعی گام در دانشگاه برداشتیم. دانشگاه فرهنگیان میزبان افرادی است که عشق و انگیزه معلمی دارند و آمده‌اند نهایت تلاش خود را برای آموزش به دانش‎آموزان انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه