English

فقر سالن سینما در خوزستان و استقبال از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بیش از 30 سالن سینما معادل 9 هزار صندلی در خوزستان کمبود داریم.

فقر سالن سینما در خوزستان و استقبال از  مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ناصر چنانی گفت: در استان بیش از 30 سالن سینما معادل 9 هزار صندلی کمبود داریم ضمن اینکه امسال 5 سالن سینما در خوزستان افتتاح می شود.

وی بیان داشت: طبق استاندارد به ازای  هر 766 نفر جمعیت یک صندلی سینما باید وجود داشته است و هم اکنون 22 شهرستان خوزستان سینما ندارند و سینماهای موجود در شهرهای اهواز، ماهشهر، دزفول، اندیمشک، خرمشهر، آبادان و شوشتر دایر هستند.

چنانی بیان داشت: امسال 5 سالن سینما در شهرهای شوش، بهبهان (2 سینما )، بندر امام خمینی و رامهرمز تا پایان سال به تجهیزات پیشرفته سینمایی و دیجیتال مجهز و افتتاح خواهند شد. تجهیز این سینماها با مشارکت 70درصدی دولت و 30 درصدی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این تعداد سالن یک هزار و 600 صندلی به ظرفیت سینماهای استان خوزستان افزوده می شود که با افتتاح سالن سینما در شهرهای مذکور، مردم این شهرستان ها از این رویداد فرهنگی استقبال کنند.

چنانی افزود: در سال 94 تعداد 8 سالن سینما در خوزستان وجود داشت که این رقم اکنون به 16 سینما افزایش یافته است که 8 سینما در حد ممتاز و 5 سینما درجه 1 هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه توسعه فضاهای سینمایی نیازمند همکاری بخش خصوصی است، گفت: به طور یقین اکنون صنعت سینما سودآور است و اگر بخش خصوصی کسی در این عرصه سرمایه گذاری کند سود خوبی عاید وی خواهد شد.

چنانی با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در زمینه وارد شدن بخش خصوصی در زمینه ساخت و تجهیز سینما در استان بیان کرد: ساخت سینما موجب ارتقای سطح فرهنگ همچنین بهره‌مندی مردم استان از رویدادهای سینمایی و تماشای فیلم‌های مختلف خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه