English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

صادرات سه میلیارد و ۷۷۰میلیون دلاری کالای غیرنفتی از هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در پنج ماهه اول سال پنج میلیارد و ۷۷۳ میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات سه میلیارد و ۷۷۰میلیون دلاری کالای غیرنفتی از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، خلیل قاسمی در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: از این میزان صادرات غیرنفتی، ۵۱۳ میلیون دلار کالاهای تولیدی استان هرمزگان بوده است.

وی افزود: تعهد صادرات غیر نفتی هرمزگان برای امسال یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار است که تاکنون ۴۴ درصد آن محقق شده است.

وی گفت: دریافت گواهی بهداشت برای محصولات کشاورزی صادراتی الزامی است و صادر کنندگان باید با مراجعه به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان این گواهی را دریافت کنند.

قاسمی گفت: راه اندازی پایانه‌های صادراتی نیز در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم برای راه اندازی سریعتر این پایانه‌ها گرفته شد.

ورود بیش از هزار گردشگر خارجی به هرمزگان در 4 ماهه اول سال

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: ۶۶ درصد صادرات و واردات کشور از هرمزگان است و استان باید در سال اقتصاد مقاومتی که یکی از مولفه‌های مهم آن توسعه صادرات است، پیشگام تسهیل صادرات باشد.

جادری گفت: گردشگری نیز از منابع مهم درآمدزایی برای کشور است و هر گردشگر هزار و ۲۰۰ دلار درآمد برای کشور دارد که معادل فروش نزدیک به ۳۰ بشکه نفت است.

وی افزود: در چهار ماه اول سال هزار و ۳۱۲ گردشگر خارجی وارد هرمزگان شده اند که باید تلاش شود با فراهم کردن زیرساخت ها، این شمار افزایش یابد.

جاسم جادری افزود: صادرات کالا در هرمزگان نباید محدود به بندرعباس شود، بلکه باید بنادر شرق و غرب استان نیز با فراهم شدن زیرساخت ها، در صادرات مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: استاندارد سازی کالاهای صادراتی و رقابت پذیری این کالا‌ها در بازارهای خارجی از مهمترین نیازهای محصولات صادراتی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی